Kitartóan szenved a Lenovo
Nem sikerült túl rózsásan a világ legnagyobb PC-gyártójának számító Lenovo első üzleti negyedéve, köszönhetően elsősorban annak, hogy a PC-piac továbbra sem talált magára.
Minden szempontból alulmúlta az előzetes elemzői várakozásokat a Lenovo pénzügyi teljesítménye a cég első, áprilistól június végéig tartó üzleti negyedévében, a világ első számú PC-gyártója tovább szenved tehát a PC-piaccal.
A vállalat immár a negyedik egymást követő negyedévben csökkenő eladásokról számolt be, miután árbevétele a vizsgált háromhónapos időszakban 24%-kal, 12,9 milliárd dollárra esett vissza. Az elemzői konszenzus ugyan kalkulált forgalomcsökkenéssel, ám az előzetes becslések ennél majd egymilliárd dollárral több árbevétellel számoltak az első negyedévre - emlékeztet a Reuters.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Lenovo árbevételének szélsőséges mozgása továbbra is a koronavírus-világjárvány (utó)hatásának, illetve az azt követő globális gazdasági visszaesésnek köszönhető, vagyis míg a járványhelyzet alatt az eladásokat felpörgette az otthoni munkavégzés, addig a járvány elvonultával hirtelen hatalmas eladatlan készlet halmozódott fel a kereskedőknél, melyek értékesítését nehezítette, hogy a vevők a növekvő infláció és a kamatkörnyezet hatására visszafogták kiadásaikat.
A kínai gyártó árbevétele egyébként nagyjából a piac negyedéves esésének mértékében zuhant be, a Canalys legutóbbi, második negyedéves jelentése szerint legalábbis a globális PC-piac nagyjából 12%-os visszaesést mutatott az adott időszakban.
A Lenovo számára ugyanakkor a honi piac mozgásai az átlagosnál valamivel nagyobb mértékben befolyásolják az eredményeket, amit jól példáz, hogy a második negyedévben kínai értékesítés csaknem 30%-kal zuhant be, mivel a kínai gazdaság érezhetően nehezebben talál magára a koronavírus-járványt kísérő lezárások és korlátozások feloldását követően.
A PC-piacon elérhető szűk marzsokra jól rímel, hogy a Lenovo nettó nyeresége az első üzleti negyedévben csupán 177 millió dollár volt, ami éves szinten 66%-os visszaesésnek felel meg. A gyártó ennek ellensúlyozására igyekszik a többi részlegének forgalmát erősíteni, ám árbevétel szinten továbbra is a teljes bevétel több mint négyötödét a készüléküzletág adja a vállalatnál.