Tévéken is indul a Netflix játékainak tesztje
A Netflix eddig csak mobilplatformon elérhető, saját gyártású játékai fokozatosan válnak elérhetővé más eszközökön, idővel tévéken és PC-n is.
Élesszemű fejlesztők pár hónapja fedeztek fel először arra utaló jeleket a Netflix iOS-es mobilalkalmazásában, hogy a streamingszolgáltatás mobiljátékai hamarosan tévén is megjeleníthetővé válnak, kontrollerként pedig magát az iPhone-t lehetne használni. Nemrég az App Store-ban megjelent a "Netflix Game Controller" nevű applikáció is, ami virtuális gombokkal vezérelhetővé teszi a Netflix tévés appon belül elindított játékokat, így sejteni lehetett, hogy már a hivatalos bejelentés sem várat sokáig magára.
Mike Verdu, a Netflix Games üzletágának alelnöke blogbejegyzésben jelentette be, hogy a streamingszolgáltató első lépésben egyes tévéken és számítógépeken kezdi el tesztelni a játékszoftverek több eszközön való futtatását egy korlátozott béta keretén belül, ami egyelőre a Kanadában és az Egyesült Királyságban élő felhasználókat érinti.
A programot a következő hetekben fokozatosan terjesztik ki PC és Mac platformra, a felhasználók a Netflix.com felületéről játszhatnak majd billentyűzettel és egérrel a támogatott böngészőkben. A tesztidőszak során a Night School Studio által fejlesztett Oxenfree, és a „Molehaw’s Mining Adventure” címeket érhetik el a résztvevők.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A tévés tesztelésben eleinte a Netflix korai partnereinek eszközei vesznek részt (Amazon Fire TV, Google Chromecast, LG, Nvidia Shield, Roku, Samsung Smart TV), idővel pedig még több eszköz lesz támogatott, de a cég egyelőre nem részletezte, melyek.
A streaming platform 2021. novemberében élesítette mobiljáték-szolgáltatását Android és iOS rendszerek alatt, aminek egyelőre nem sikerült túl népszerűvé válnia. A Netflix-előfizetésbe beletartozó, mobilon és táblagépen elérhető Netflix Games meglehetősen szerény kínálatot tud felmutatni, indulásakor mindössze öt cím volt elérhető, amit mostanra sikerült 70-nél többre tornázni. Az Apple Arcade működéséhez hasonlóan a játékok nem tartalmaznak hirdetéseket, további díjakat vagy alkalmazáson belüli vásárlásokat, és nagyrészük valamilyen konkrét sorozathoz fűződik a rajongók további tartalomra való igényének kielégítésére.
Márciusban a cég előrevetítette, hogy az év végéig még 40 további játékot tervez elérhetővé tenni, emellett körülbelül 70 cím áll fejlesztés alatt a partnerek által, ami kiegészíti azt a 16 játékot, amiket a házon belüli játékstúdiók aktívan készítenek.