Egyelőre zűrzavart hoztak az éjjel-nappal cirkáló robottaxik
Kalifornia engedélyezte a robottaxik kiterjesztett működését, ám ennek egyelőre nem lehet maradéktalanul örülni, mivel az önvezető autózás központjává avanzsált San Franciscóban egyelőre felfordulást okoznak a már nem csak éjjel, de napközben is cirkáló járművek.
Több hónap egyeztetést követően a kaliforniai közüzemi bizottság (CPUC) múlt hét csütörtökön megszavazta a Google Waymo és a General Motorshoz tartozó Cruise robotaxijainak kiterjesztett működését, így a hét minden napján, a város egész területén üzemeltethetnek fizetős taxiszolgáltatást. A döntés fontos előrelépés az önvezető autók fokozatosan bevezetett technológiájának szabályozásában, Tekedra Mawakana, a Waymo társ-vezérigazgatója szerint "a kereskedelmi tevékenységük igazi kezdete". Prashanthi Raman, a Cruise globális kormányzati ügyekért felelős alelnöke is úgy vélekedik, hogy a Cruise így felveheti a versenyt a hagyományos fuvarmegosztó szolgáltatásokkal.
Az indulás azonban nem zökkenőmentes: a hétvégén egyre jelentek meg a közösségi felületeken a robotaxik meghibásodásairól szóló videók, a döntést ellenzők félelmei pedig beigazolódni tűnnek. Pénteken az Outside Lands zenei fesztivál miatt megnövekedett forgalom közepette számos önvezető autó meghibásodott, ezzel zűrzavart keltve, egy Cruise jármű pedig majdnem elgázolt egy zebrán átkelő családot. North Beach részen körülbelül 10 Cruise autó szintén közlekedési katasztrófát okozott, amikor feltorlódva ellehetetlenítette egy főútvonal közlekedését.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Cruise a nyári zenei fesztiválok miatt leterhelt mobilhálózatot hibáztatta az önjárók problémás viselkedése miatt. Aaron Peskin, a San Francisco-i felügyelőbizottság elnöke szerint a probléma rávilágít, hogy egy esetleges természeti katasztrófa, vagy hálózati hibásodás esetén a robotaxik torlódásokat, vagy baleseteket idézhetnek elő, amennyiben továbbra is túlságosan az ilyen típusú kommunikációra támaszkodnak, ezzel pedig akár a mentőszolgáltatok zavartalan működését is akadályozhatják.
Így néhány nappal azután, hogy a CPUC jóváhagyta a szabadabb robottaxizást, San Francisco városa petíciót tervez benyújtani a Kaliforniai Közművek Bizottságához az engedély felülvizsgálására. A testület utólag is megszavazhatja az utakon engedélyezett önvezető járművek számának korlátozását, vagy akár teljesen visszavonhatja a kiadott engedélyeket.
Az autók korábban éjszakai vezetésre korlátozódtak, díjtalan fuvarozással, a két cég arról nem beszélt, hogy az engedély után mennyivel növelték meg az utakon grasszáló flottáikat. Az autonóm járműveket ellenző Safe Street Rebel aktivista csoport szerint az incidensek száma növekedni fog, a csoport egy dedikált weboldalon kezdte el gyűjteni a meghibásodott, vagy veszélyesen közlekedő önvezetőkhöz fűződő eseteket.