India fűtheti be az okosgyűrűk piacát
Az olyan technológiai óriások, mint az Apple,a Samsung és a Huawei már rég felismerték a viselhető eszközökben, azon belül is az okosórákban rejlő potenciált, India azonban az okosgyűrűk kategóriájának elterjedését segíthet berúgni, mivel a formátum amellett, hogy esztétikusabb lehet, a korábbinál pontosabb adatgyűjtést tehet lehetővé az egészségügyi funkciókhoz.
A Counterpoint Research piackutató cég adatai szerint 2022. harmadik negyedik évében India lett a világ legnagyobb okosóra-piaca 167 százalékos éves növekedéssel, megelőzve az Egyesült Államokat és Kínát is. Ugyanígy az ország fölényét mutatja az IDC jelentése, ami szerint az ország 37,2%-os éves növekedést ért el a viselhető eszközök piacán, az idei év második negyedévében pedig már 32,8 millió viselhető terméket sikerült szállítani. A negyedév során majdnem megduplázódott, 12,8 millióra nőtt az eladott okosórák száma, a fülhallgatók 15,2 százalékos növekedést könyvelhettek el.
Az elmúlt hónapokban az olyan nagy gyártók, mint az Apple és a Samsung is erősödtek a viselhető eszközök indiai piacán, amit elsősorban még mindig a helyi szereplők uralnak, köztük a BoAt és a Noise nevű cégek. A siker oka, hogy a megfizethetőséget szem előtt tartva a 30 dollár alatti okosórák és vezeték nélküli fülhallgatókra került a fókusz: az IDC szerint az Indiában eladott okosórák átlagos eladási ára 44,9 százalékkal 25,6 dollárra csökkent a második negyedéves 46,6 dollár után. A viselhető eszközök tágabbi kategóriájában látott átlagosan 21 dollárért vásároltak a felhasználók, ami egy évvel korábban még 26,7 dollár volt.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A BoAt és a Noise 26,6 százalékos, illetve 13,5 százalékos részesedést tudhat magáénak az indiai viselhető piacon a második negyedévben, őket követi a kínai Oppo 10,7 százalékkal. Ugyan az olcsó készülékek felhajtották az eladásokat, ez minőség terén kompromisszumot jelent, mivel a gyártók a lehető legkevesebb funkcionalitást kínálják alacsony áron.
A következő ígéretes, egyelőre nem túl nagy teret hódító kategória az okosgyűrű lehet, Indiában az Ultrahuman és a Pi Ring már jelen vannak eszközeikkel, de a BoAt és a Noise jelentősen felgyosíthatja az adaptációt az IDC elemzője szerint. Az okosgyűrű azoknak a már meglévő okosóra-felhasználóknak lehet vonzó, akik újgenerációs eszközökre vágynak, mivel pontosabb egészségügyi méréseket tesz lehetővé annak köszönhetően, hogy az ujjon keresztül olyan artériákat és értékeket lehet tapogatni, amire csuklón keresztül, okosórával nincs lehetőség.
A jobb minőségű adatforrás közelebb vihet az orvosi pulzoximetriás készülékekhez, amik szintén az ujjakon és nem a csuklón keresztül végzik a méréseket. Ehhez azonban csúcskategóriák érzékelők, és precíz algoritmusok is szükségesek, ami gyűrű forma esetén körülményesebb feladat, illetve megoldandó probléma a méret, és az ujjhoz való pontos illeszkedés. Az indiai márkák jellemzően külsős partnerekkel, például kínai gyártókkal működnek közre, és a 80 dollár körüli árkategóriában tervezik értékesíteni a jövőben érkező új termékeket. Az Apple és a Samsung szintén mérlegeli az intelligens gyűrűk piacára való belépési lehetőségeket, egyelőre kevés hivatalos bejelentéssel.