Kerek számhoz ért a GVH-nál a Telekom
Egy évtizeden belül immár tizedik alkalommal mondta ki a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Magyar Telekom jogsértő magatartást tanúsított "fogyasztóvédelmi ügyben". A céget ezúttal csaknem 22 millió forintra büntették.
Megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes, hűségvállalásért cserébe nyújtott mobilinternet-kedvezményeit a Magyar Telekom - jelentette be hétfőn a Gazdasági Versenyhivatal. A szervezet tavaly nyáron kezdte vizsgálni a szolgáltató gyakorlatát, mely egyébként gyakran alkalmazott piaci praktika annak érdekében, hogy a határozatlan idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleket újabb, határozott idejű szerződések megkötése felé tereljék.
A Telekom kampányának üzeneteivel (pl. „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) kapcsolatosan az volt a versenyhatóság legfőbb aggálya, hogy azok azt a benyomást kelthették, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, így a kampány megtévesztő üzeneteket közvetített feléjük - áll a versenyhatóság állásfoglalásában.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (pl. sms-ben és push üzenetekben). A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a céget 10 év alatt már tizedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért.
A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.
A hazai távközlési piacon bevett gyakorlat, hogy a régebbi, már nem értékesített díjcsomagokra nem lehet újbóli hűségidőt vállalni, a piaci szereplők így ezzel - az újabb hűségvállaláshoz kapcsolódó, gyakran limitált ideig élő kedvezményekkel - próbálják meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy térjenek át egy új konstrukcióra.
A Telekom a saját mobilalkalmazásában rendszeresen futtat ilyen célból különféle promóciókat, egyben arra is ösztönözve ezzel az ügyfeleket, hogy azok a mobilappos ügyintézési módot részesítsék előnyben a hagyományos csatornák helyett.