Vezető informatikai vállalatok fognak össze az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos problémák megoldása érdekében
A konzorciumhoz a fenti vállalatokon kívül a következő cégek csatlakoztak: Advanced Visual Systems, Agency.com, Bull, Cambridge Technology Partners, Commerce One, CommerceRoute, EMC Corporation, Fourthstage, Fujitsu Siemens, Intershop, Oculus, SAP System Integration, Stratus, The Beast.com, Unigraphics, Unisys, Webridge, Zaplet és Zefer.
Ez az első olyan informatikai kezdeményezés, amely a végfelhasználók elvárásait közvetlenül is figyelembe kívánja venni az e-business megoldások kialakításakor. A végfelhasználói oldalról többek között a BP, a Capital One és az ImageX.com lépett be a konzorciumba.
Az e-business kihívásokra választ kereső munkacsoportok
A konzorcium négy különleges munkacsoportot állít fel a gazdasági döntéshozók, informatikai vezetők és végfelhasználók e-business alkalmazások bevezetésével kapcsolatos problémáinak kezelésére. A munkacsoportok várhatóan az alábbi témákkal foglalkoznak majd:
- a hagyományos üzleti gyakorlat átalakítása elektronikus üzleti gyakorlattá XML és más technológiák segítségével;
- a meglévő üzleti rendszerek és az új e-business megoldások és architektúrák integrálása;
- a különféle eszközök segítségével megvalósított, e-businesshez kapcsolódó (például a mobiltelefonok és PC-k közötti) információcsere fejlesztése;
- az Intranet rendszerhez egy időben csatlakozó felhasználók száma és a várakozási idő kapcsolata;
- olyan biztonságos rendszerek létrehozása, ahol nincs szükség a felhasználók folyamatos bejelentkezésére.
A robbanásszerű forgalomnövekedés kezelése
A Business Internet Consortium olyan időszakban alakul meg, amikor az újonnan létrejövő e-business megoldások komplexitása korábban soha nem látott szintet ér el. Az internetes gazdaság forgalma csupán az elmúlt tíz év során nulláról több mint 100 milliárd USA dollárra nőtt. Az e-business ezzel egyidőben két egymástól jól elkülöníthető fejlődési szakaszon ment keresztül: az elsőben információs anyagok kerültek a vállalatok weboldalaira, a másodikban pedig kialakult az interaktív elektronikus kereskedelem. A globális e-business fejlődésének mai szakaszában - amikor a cégek vállalatközi kapcsolatokat hoznak létre szállítóikkal és vevőikkel - az elektronikus adatforgalom volumenének és komplexitásának bővülése, valamint kritikussági fokának emelkedése folyamatosan újabb és újabb megoldások kidolgozását teszi szükségessé.
Gartner Group elemző cég becslése szerint a digitális információ mennyisége a világon 2000 és 2005 között minden évben meg fog kétszereződni, így az időszak végére a 2000. szeptemberi érték mintegy harmincszorosát éri el. Az e-business eljárások és információkezelési technikák sikeres működtetéséhez nyílt és hatásos együttműködésre - azaz pontosan a Business Internet Consortium által megteremteni kívánt környezetre - van szükség a vállalatok között.
A konzorciummal illetve annak első projektjeivel kapcsolatban további információk olvashatók a www.businessinternetconsortium.org címen.