Jól mentek az Apple szolgáltatásai, az iPhone-ok kevésbé
A visszaeső, illetve stagnáló hardvereladásokat jól kompenzálta a szolgáltatás-üzletág remekelése az Apple-nél, mely az aktuális negyedévre továbbra is az árbevétel kismértékű csökkenésével számol.
Felemásan teljesített az Apple a július 1-jével véget ért harmadik pénzügyi negyedévében, illetve további bevételcsökkenést prognosztizált az aktuális pénzügyi időszakra - a cég pénztermelő képességét ezzel együtt láthatóan semmi sem veszélyezteti komolyan.
Az Apple üzletágai közül árbevételét tekintve immár huzamosabb ideje második legnagyobb tényezőnek számító szolgáltatások üzletág továbbra is remekelt a negyedévben. A cég a különböző szolgáltatásokon (iCloud, Apple Music, Apple TV, App Store) keresztül 21,2 milliárd dolláros árbevételt realizált, ami 8%-os növekedésnek számít az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az eredmény abszolút rekordnak számít, a cupertinói céghez korábban még soha nem folyt be ekkora összeg a szolgáltatások és applikációk értékesítéséből.
A cégnek mostanra a különböző platformjain egymilliárdnál is több szolgáltatás-előfizetője van.
A szolgáltatásokkal szemben a hardvereladások már korántsem mutattak olyan jól a harmadik negyedévben, így minden szegmens (iPhone, Mac, iPad) csökkent 2-20% mértékben - az abszolút húzóterméknek számító iPhone-ok eladása csökkent a legkevésbé, a cég a negyedévben 39,67 milliárd dollárért adott el okostelefonokat, ami mindössze 2%-os visszaesésnek számít.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a negyedéves eredmények közzétételét követően jelezte, hogy jelenleg globálisan minden eddiginél több iPhone van használatban, ám hogy pontosan mennyi, arról nem közölt részleteket a cégvezető.
Az iPhone-eladások különösen Kínában nőttek számottevően, ezzel rákontrázva a helyi piaci trendekre, miután a kínai okostelefon-piac eladásai a második naptári negyedévben a 2014-es szintre estek vissza.
Az Apple a harmadik üzleti negyedében összességében 81,8 milliárd dollárnyi árbevételt termelt (ez 1%-kal marad el az egy évvel korábbi eredménytől), a cég nyeresége ugyanakkor 2%-kal, 19,9 milliárd dollárra nőtt.
A társaság a kurrens negyedévben is az árbevétel kis mértékű csökkenésével számol, az új generációs iPhone-ok ugyanis szokás szerint csak a pénzügyi negyedév végén, szeptemberben kerülnek forgalomba, így az értékesítésre nem gyakorolnak még számottevő hatást.