Emberközeli chatbotokkal erősítene a Meta
A Meta is teljes gőzzel farol be az MI őrületbe, hogy ne kerüljen hátrányba ilyen téren a TikTokkal és a Snappel szemben, hamarosan chatbotok lephetik el az óriáscég különböző platformjait, ami egyben azt is jelenti, hogy még több felhasználói adatot harácsolhat a párbeszédekből és keresésekből.
Már a jövő hónapban elérhetővé válhatnak a felhasználók számára a Meta legújabb, mesterséges intelligencia által vezérelt, „perszónáknak” nevezett chatbotjai a cég különböző szolgáltatásain belül – írja a Financial Times az ügyhöz közeli forrásokra hivatkozva. Az emberközeli, személyiségekkel ellátott chatbotok lényegében a felhasználók kereséseit teszik majd egyszerűbbé, és személyreszabott ajánlásokkal térnek vissza, párbeszédes formában. A szivárgások alapján a chatbotok különböző személyiségjegyekkel rendelkeznek, egy szörfös karakter kifejezetten utazási ajánlatokat tud tenni, míg egy másik Abraham Lincolnra hasonlít.
Egy ilyen szolgáltatással két fronton erősíthet a Meta: egyrészt a beépített chatbotok segíthetnek növelni a Facebook és az Instagram platformok iránti elkötelezettséget és aktivitást, másrészt a közösségi óriás versenytársként pozicionálhatná magát olyan generatív szolgáltatásokkal szemben, mint a Google Bard, vagy a Microsoft által támogatott ChatGPT. Mark Zuckerberg korábban már nyíltan beszélt azon tervéről, hogy „MI perszónákat” integrálnának a különböző termékekbe, februárban egy dedikált csoport jött létre, amely a generatív MI képességeire épülő fejlesztésekért felel.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az alkalmazások forráskódjában kutató fejlesztő, Alessandro Paluzzi június elején már megtalálta azokat a részleteket az Instagram appban, amelyek a mesterséges intelligenciával való csevegés lehetőségét mutatják, méghozzá 30 különböző személyiség stílusában. A robotok amellett, hogy válaszokat adnának a felhasználók kérdéseire, az üzenetek megírásában is segíthetnek.
Érdemes megjegyezni, hogy ugyan a cég a felhasználói előnyöket hangsúlyozza, számára is rendkívül előnyös, hiszen több adatot szerezhet a felhasználók érdeklődési köreiről a chatbotokkal folytatott beszélgetések révén, amivel tovább finomíthatja a hirdetések célzását. Az elmúlt néhány hónapban a Snap szponzorált linkekkel bővítette a ChatGPT-alapú My AI chatbotot, ami szintén egy újabb mód lehet arra, hogy a Meta valami hasonló lépéssel további reklámbevételekre tegyen szert.
Mindez nem meglepő azok után, hogy Zuckerberg a legutóbbi negyedéves eredmények bejelentésekor arról beszélt a befektetőknek, hogy a cég saját nagy nyelvi modelljére, a LlaMA-ra építkezve a jövőben számos új funkciót épít be szolgáltatásaiba, hogy egyszerűbbé tegye a cégek és alkotók számára az ügyfelekkel való kapcsolattartást. A részletekről jó eséllyel a szeptemberi Connect nevű fejlesztői konferencián lehet majd hallani.