Hízik és drágul a Spotify
Egy nappal azután, hogy a Spotify áremelést jelentett be az amerikai és egyes globális piacokon, nyilvánosságra hozta előzetes pénzügyi eredményeit is.
A Spotify legfrissebb jelentése szerint június 30-án 220 millió előfizetőt és 551 millió havi aktív felhasználót számlált a szolgáltatás, ami 27 százalékos, illetve 17 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ezzel felülmúlva a korábbi előrejelzéseket. Ennél aggasztóbb, hogy bár a hallgatók száma nőtt, átlagosan kevesebb bevételt hoznak a konyhára: az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel jelenleg 4,27 euró, ami 6 százalékos csökkenés éves összehasonlításban, és enyhe esés az előző negyedéves 4,32 euróhoz képest is.
A második negyedéves jelentés egy nappal azután érkezik, hogy a Spotify bejelentette a szolgáltatás előfizetéses csomagjainak drágulását az Egyesült Államokban és számos más piacon, ezzel követve a többi zenei streamingszolgáltatás, így az Apple Music, az Amazon Music, a Tidal és a YouTube Music Premium példáját. Az áremelés célja érthető mód az egy felhasználóra jutó bevétel csökkenő tendenciájának megfordítása, bár az intézkedés csak a következő negyedévben hozhat látható eredményt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az USA-ban immáron havonta egy dollárral többet, 10,99 dollárt kell fizetni a Premium csomagért, míg a Premium Duo 12,99 helyett 14,99 dollárba kerül. A családi és a tanulóknak szánt csomag ára szintén egy dollárral több. Az áremelés Magyarországot egyelőre nem érinti.
A Spotify nehézségeit tükrözik a vállalat idén több ízben végrehajtott „költségcsökkentési intézkedései": januárban a globális munkaerőállománya 6 százalékától, azaz 600 alkalmazottól vált meg a cég, majd áprilisban leállította a Spotify Live szolgáltatást. A társaság a legutóbbi negyedévben 302 millió eurós nettó veszteséget termelt, ami az előző év azonos időszakában 125 millió euró volt.
Az előzetes eredményekben a Spotify nem tesz említést a hifi-minőségű streamelési lehetőség jövőbeli érkezéséről, amit már több mint két éve jelentett be. A szivárgások alapján a veszteségmentes zenehallgatási élményt nyújtó előfizetési szintet Supremium kódnéven említik a belsősök, és az USA-n kívül más piacokon is elérhetővé válhat, még az idén.