Jól járt a bekeményítéssel a Netflix
A korábbi tippelgetések és előzetes piackutatások után kezd konkrétan körvonalazódni, hogy jó döntésnek bizonyult-e a Netflix részéről a családi fiókok megzabolázása.
Működik a jelszómegosztás korlátozása a Netflixnél - jelentette be a világ legnagyobb, előfizetéses online videostreaming-platformja szerdán. A cég a mindössze néhány országra kiterjedő előzetes teszteket követően májusban a legtöbb piacán - köztük a legnépesebb felhasználói bázissal rendelkező Egyesült Államokban - korlátozta a nem egy háztartásban élők közötti fiókmegosztást, aminek jelentős nettó felhasználószám-bővülés és minden régióra kiterjedően nagyobb árbevétel lett az eredménye.
A Netflix második negyedéves beszámolója szerint a szolgáltatás az április elejétől június végéig tartó időszakban 5,9 millió új ügyfelet regisztrált, amiből az Egyesült Államok és Kanada 1,17 millió előfizetővel vette ki a részét.
A társaságnak ezzel 238,4 millió ügyfele lett a negyedéves időszak végére.
A havi ügyfélszám-változás messze túlszárnyalja az előzetes elemzői várakozásokat, melyek a konszenzus szerint nem egészen kétmilliós bővüléssel kalkuláltak.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat negyedéves árbevétele ezzel együtt csupán 2,7%-kal, 8,2 milliárd dollárra nőtt, miközben az egy előfizetésből származó átlagos árbevétel 3%-kal csökkent éves szinten. Ennek elsődleges oka, hogy a szolgáltató az elmúlt egy évben több piacon is árat csökkentett, hangzott el a tegnapi konferenciahíváson.
A szakma és a befektetők a jelszómegosztással vívott harc eredményessége mellett kiemelt figyelmet fordítottak, illetve fordítanak arra is, hogy a Netflix tavaly év végén bevezetett reklámtámogatott díjcsomagja hogyan teljesít.
Az Egyesült Államokban havi 7 dollárba kerülő díjcsomagot használók száma májusban átlépte az ötmilliós lélektani határt, a konstrukció népszerűségét ugyanakkor jelentős mértékben növelheti, hogy a szolgáltató az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban kivezeti a legolcsóbb, tíz dollárba kerülő alapcsomagját. A menedzsment szerint az intézkedés része a díjcsomagstruktúra egyszerűsítésének, optimalizálásának.
A negyedéves eredményeket részletező beszámolón szóba került a hollywoodi filmszakma nemrég indult sztrájkja, illetve annak potenciális hatásai a gyártásra valamint a Netflix eredményeire. A cég szerint kétségtelenül nem várt kellemetlenségeket okoz a sztrájk, ugyanakkor szakértők úgy látják, hogy a nemzetközi gyártás miatt a Netflix számára ez nem jelent akkora érvágást, mint a konkurenseknek.