Drámaian visszaesett a Threads felhasználóinak száma
Erős kezdés után számottevő visszaesést látni a Threads platformot napi szinten aktívan használók körében, nem csak a felhasználók száma, de a szolgáltatásban töltött átlagos idő is csökkent.
Alighanem még a Meta menedzsmentjét is meglephette, hogy mennyire futótűzszerűen kezdett terjedni a cég július ötödiként élesbe állított új közösségi platformja, a nyílt Twitter-kihívónak tekintett Threads. A Twitterhez kísértetiesen hasonló, ugyanakkor az alapjául szolgáló alkalmazásért, az Instagramért felelős vezető, Adam Mosseri szerint "nem feltétlenül annak helyettesítésére létrejött" platform néhány órán belül már több millió felhasználóval rendelkezett, a második napon ötvenmilliós felhasználói bázisnál járt, majd rövid idő alatt átugrotta a százmilliós mérföldkövet.
Mark Zuckerbergék platformja ezzel köröket vert az előző rekorderre, az OpenAI-féle ChatGPT-re, melynek az óriási MI-hype mellett is két hónapra volt szüksége ehhez a mérföldkőhöz. A platform ráadásul az Európai Unióban egyelőre meg sem jelent, ahol az eddigi növekedést alapul véve óvatos becslés szerint alsó hangon további több tízmilliós felhasználói bázisra lehet(ne) számítani.
Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.
Bár az erős nyitás azt vetítette előre, hogy az új versenyző hónapokon belül lehagyhatja a Twittert, korai az öröm. A Likeweb adatelemző cég szerint ugyanis a Threads napi aktív felhasználóinak száma mindössze egy hét alatt feleződött, 49 millióról 23,6 millióra csökkent.
A Threads legerősebb napja július hetedike volt, az indulás után két nappal, onnantól kezdve folyamatosan csökkeni látszódott a platformot napi szinten aktívan használók száma. A napi használat ráadásul a július hetedikei átlagosan 21 percről egy héttel később már mindössze 6 percre esett.
A Threads korai sikeréhez nagyban hozzájárulhatott, hogy a már meglévő Instagram-felhasználók könnyedén hozhattak létre fiókot, és a szám még magasabb is lehetett volna, ha az Európai Unióban is elérhető. Viszont sok olyan funkció hiányzik egyelőre, ami a Twitteren évek óta adott, beleértve az emojikat, hashtageket és a kronologikus hírfolyamot, így egyelőre teljes egészében nem tudja kínálni a versenytárs megszokott felhasználói élményét.