Drámaian visszaesett a Threads felhasználóinak száma
Erős kezdés után számottevő visszaesést látni a Threads platformot napi szinten aktívan használók körében, nem csak a felhasználók száma, de a szolgáltatásban töltött átlagos idő is csökkent.
Alighanem még a Meta menedzsmentjét is meglephette, hogy mennyire futótűzszerűen kezdett terjedni a cég július ötödiként élesbe állított új közösségi platformja, a nyílt Twitter-kihívónak tekintett Threads. A Twitterhez kísértetiesen hasonló, ugyanakkor az alapjául szolgáló alkalmazásért, az Instagramért felelős vezető, Adam Mosseri szerint "nem feltétlenül annak helyettesítésére létrejött" platform néhány órán belül már több millió felhasználóval rendelkezett, a második napon ötvenmilliós felhasználói bázisnál járt, majd rövid idő alatt átugrotta a százmilliós mérföldkövet.
Mark Zuckerbergék platformja ezzel köröket vert az előző rekorderre, az OpenAI-féle ChatGPT-re, melynek az óriási MI-hype mellett is két hónapra volt szüksége ehhez a mérföldkőhöz. A platform ráadásul az Európai Unióban egyelőre meg sem jelent, ahol az eddigi növekedést alapul véve óvatos becslés szerint alsó hangon további több tízmilliós felhasználói bázisra lehet(ne) számítani.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Bár az erős nyitás azt vetítette előre, hogy az új versenyző hónapokon belül lehagyhatja a Twittert, korai az öröm. A Likeweb adatelemző cég szerint ugyanis a Threads napi aktív felhasználóinak száma mindössze egy hét alatt feleződött, 49 millióról 23,6 millióra csökkent.
A Threads legerősebb napja július hetedike volt, az indulás után két nappal, onnantól kezdve folyamatosan csökkeni látszódott a platformot napi szinten aktívan használók száma. A napi használat ráadásul a július hetedikei átlagosan 21 percről egy héttel később már mindössze 6 percre esett.
A Threads korai sikeréhez nagyban hozzájárulhatott, hogy a már meglévő Instagram-felhasználók könnyedén hozhattak létre fiókot, és a szám még magasabb is lehetett volna, ha az Európai Unióban is elérhető. Viszont sok olyan funkció hiányzik egyelőre, ami a Twitteren évek óta adott, beleértve az emojikat, hashtageket és a kronologikus hírfolyamot, így egyelőre teljes egészében nem tudja kínálni a versenytárs megszokott felhasználói élményét.