Megszünteti a Netflix-előfizetés értékesítését a Vodafone
Csendben lezárta a Netflix előfizetések értékesítését új előfizetők számára a Vodafone Magyarország, legkésőbb szeptemberben pedig kivezeti a streamingszolgáltatóval közösen éppen három évvel korábban bevezetett konstrukciót.
Nem újított egymással szerződést a Vodafone Magyarország és a Netflix, ezért már nem köthetnek új előfizetői szerződést a távközlési cég közvetítésével az előfizetők, szeptember közepétől pedig meg is szűnik a kínálatban a konstrukció.
A Vodafone Magyarország weboldalán található tájékoztató szerint az érintett előfizetőknek az operátori fizetést bankkártyás fizetésre kell állítaniuk a Netflix-fiókadatok "Fizetési adatok kezelése" menüpontban, ha tovább kívánják használni a szolgáltatást. A szolgáltató hozzáteszi, a Vodafone TV set-top boxokon futó Netflix alkalmazás elérhetőségét az intézkedés nem érinti.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A távközlési cég az anyavállalat által tető alá hozott nemzetközi megállapodás révén 2020. szeptember 14-étől a hazai piacon mindeddig egyedülálló módon biztosította ügyfeleinek, hogy a Netflix előfizetést a többi telekommunikációs szolgáltatással együtt fizethessék ki, a szokásos havi számlájuk részeként.
Ez a konstrukció nem teljesen ismeretlen a hazai mezőnyben, az HBO Maxnak például mindhárom nagy hazai operátorral van ilyen viszonteladói megállapodása, a Netflix azonban bennfentes információk szerint nehézkesen egyezik csak meg a helyi szereplőkkel, ha egyáltalán szóba áll velük.
Alighanem erre vezethető vissza, hogy a Magyar Telekom androidos set-top boxain ugyan technikailag minden további nélkül futtatható lenne a Netflix app, a streamingszolgáltatóval kötött megállapodás hiányában erre mégsincs lehetőség és ugyanez a helyzet az idén év elején indult Yettel TV-vel.
A Netflix szolgáltatás kivezetésének hátteréről nem árult el részleteket a Vodafone, de jelen helyzetben minden bizonnyal az állhat a háttérben, hogy a határozott időre szóló szerződés lejártáig nem sikerült új viszonteladói szerződést kötnie az azóta új tulajdonoshoz került távközlési szolgáltatónak és a világ legnagyobb előfizetéses videostreaming-szolgáltatójának.