Már százmillió felhasználó felett jár a Threads
Rekordot döntött a hétvégén a Meta múlt szerdán indult közösségi alkalmazása, a Threads, mely úgy ért el néhány napon belül a százmilliós fehasználószámhoz, hogy az egyik legnagyobb piacnak számító Európai Unióban jelen sincs.
Nem mindennapi sikersztorit könyvelhet el a Meta vadonatúj közösségi platformja, a Threads, mely múlt hét szerdán indult el élesben, majd a hétvégén - mindössze pár nap leforgása alatt - elérte a százmilliós felhasználói bázist. Mark Zuckerbergék platformja ezzel köröket vert az előző rekorderre, az OpenAI-féle ChatGPT-re, melynek az óriási AI-hype mellett is két hónapra volt szüksége ehhez a mérföldkőhöz. A platform ráadásul az Európai Unióban egyelőre meg sem jelent, ahol az eddigi növekedést alapul véve óvatos becslés szerint alsó hangon további több tízmilliós felhasználói bázisra lehet(ne) számítani.
A Twitterhez kísértetiesen hasonló, ugyanakkor az alapjául szolgáló alkalmazásért, az Instagramért felelős vezető, Adam Mosseri szerint "nem feltétlenül annak helyettesítésére létrejött" platform múlt szerdai indulását követően néhány órán belül már több millió felhasználóval rendelkezett, majd sorra döntötte a rekordokat és a második napon már ötvenmilliós felhasználói bázisnál járt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ezt a pénteki számot sikerült a hétvégén megduplázni, de már ez előtt, pénteken minden korábbi képzeletet felülmúló növekedésről beszélt Zuckerberg, aki a Threads indulását megelőző hónapokban, sőt egy-két évben vajmi kevés hasonló sikersztoriról tudott beszámolni a Meta háza tájáról.
Hogy a Threads hosszútávon mennyire válik sikersztorivá, az ugyanakkor továbbra sem egyértelmű. A Twitter pozíciói még mindig rendkívül erősek, így a hirdetők által elérhető napi aktív felhasználók számát Elon Musk tavaly novemberben, amikor felvásárolta a platformot, nagyjából 260 millióban jelölte meg, jóllehet a statisztikák és a korábbi hírek alapján a Twitter azóta több tízmillió felhasználót és ezzel együtt jelentős számú hirdetős is veszített.
A hosszú távú siker érdekében mindenképpen szükség lesz arra, hogy a tartalom tartósan vonzóvá váljon a Threadsen, aminek jó alapot adhatnak azok a celebek és márkák, melyek az Instagramon eleve jelen vannak és így könnyűszerrel meg tudnak jelenni az új felületen is.
Hirdetői szempontból pedig az lehet most a legfontosabb kérdés, hogy a két platform, azaz a Threads és az Instagram mennyire válik egymás klónjává vagy kvázi belső konkurenciájává a felhasználói bázis összetételét és az elérést illetően.
A tartalmi vonalat illetően Mosseri a hétvégén mindenesetre előrevetítette, hogy nem szeretné, ha a Threads politikusok vagy médiacégek szócsővévé válna, az ezzel járó potenciális forgalom- és bevételnövekedés ugyanis a Meta szerint hosszú távon nincs arányban az ilyen jellegű tartalmak elburjánzásával járó "negatív hatásokkal".