Óriásit megy a Meta új közösségi platformja
Alighanem még a Meta menedzsmentjét is meglephette, hogy mennyire futótűzszerűen kezdett terjedni a cég szerdán élesbe állított új közösségi platformja, a nyílt Twitter-kihívónak tekintett Threads.
Alighanem történelmet ír a Meta új közösségi szolgáltatása, az Instagramra épülő Threads, mely a Twitter eddigi legerősebb kihívójaként az indulását követő második napon már ötvenmillió aktivált fiókkal rendelkezett - írja a cég belsős információira hivatkozva a The Verge újságírója, Alex Heath a Threads-en. Mindezt ráadásul úgy, hogy a szolgáltatás az Európai Unióban egyelőre nem elérhető.
A számok ráadásul a jelek szerint folyamatosan nőnek, ahogy a Threads amerikai idő szerint csütörtök reggel még csupán 30 millió aktív profilnál járt, miközben a közösségi platformon elhelyezett posztok száma csütörtök délelőtt átlépte a százmilliós lélektani határt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A felhasználói bázis mérete ugyanakkor még nem hasonlítható egy az egyben a Twitteréhez, hiszen a szakmában általában átlagos havi felhasználószámot szoktak mérni (ami a Twitternél az adatforrástól függően jelenleg kb. 330-360 millió felhasználó), ami a Threads esetében jelenleg még nem értelmezhető adat.
A Threads felülete és logikája szinte egy az egyben megegyezik a Twitterével, számos grafikai és dizájnelem pedig az Instagramról köszön vissza. Az elsődleges funkció alapján a Threads-en rövid szöveges (maximum 500 karakterből álló) posztokat lehet elhelyezni, emellett mások posztjai is megoszthatók illetve lájkolhatók. A posztokba fotók és maximum ötperces videók is elhelyezhetők, direkt üzenetek küldésére azonban egyelőre nincs lehetőség.
A kísérteties hasonlóságok révén ahhoz sem kellett hosszú időnek eltelnie, hogy a Twitter perrel fenyegesse meg a Meta-t. Alex Spiro, Elon Musk személyes jogásza csütörtökön egy jogi eljárást kilátásba helyező levelet küldött Mark Zuckerbergnek, azzal vádolva a társaságot, hogy a Threads a Twittertől lopott üzleti titkok alapján jött létre részben azáltal, hogy a cég átvett számos, a Twittertől korábban elbocsátott fejlesztőt.