A Twitter-klón Threads lehet a Meta idei legnagyobb dobása
A dollár tízmilliárdokból épülő metaverzum helyett egy fapados közösségi szolgáltatás viheti el a show-t idén a Meta-nál, mely több hónapnyi előkészítő munkát követően tegnap elindította a Twittert másoló Threads-t.
Órákkal a megjelenést követően máris több millió aktív felhasználója lett a Meta tegnap elindult, vadonatúj közösségi platformjának, a Threads-nek, mely bevallottan az utóbbi hónapokban erősen megtépázott népszerűségű Twittert kívánja kiütni a nyeregből.
Ez eddig egyetlen próbálkozónak sem jött be, a Meta platformja mögött viszont a globálisan nagyjából kétmilliárd aktív felhasználóval (és nem utolsósorban temérdek hirdetővel) rendelkező Instagram áll, plusz az ígéret, hogy
a mostanra erősen befeszült Twitter helyett a Threads egy olyan, kötetlen(ebb) közösségi tér lesz, amilyennek egykoron a Twittert megálmodták az alkotói.
Az, hogy a Meta egy decentralizált, Twitter-alternatívának tekintett közösségi platformon dolgozik, hónapok óta nyílt titoknak számított az interneten. Mark Zuckerberg vállalata villámgyorsan építette fel az új szolgáltatást, miután a milliárdos Elon Musk tavaly ősszel felvásárolta a Twittert és drasztikus döntéseivel illetve konfrontatív nyilatkozataival gyakorlatilag szisztematikusan elkezdte saját befektetésének értékét redukálni.
Az így keletkező űrt töltené be a Meta a Threads applikációval, mely 100 országban vált elérhetővé szerdán és mivel bejelentkezési adatai megegyeznek az Instagraméval, lényegében már most milliárdos felhasználói bázissal rendelkezik - még ha ezeknek ma még jelentős része "alvó" fiók.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A fejlesztők semmit nem bíztak a véletlenre, az applikáció felülete és logikája szinte egy az egyben megegyezik a Twitterével, számos grafikai és dizájnelem pedig az Instagramról köszön vissza. Az elsődleges funkció alapján a Threads-en rövid szöveges (maximum 500 karakterből álló) posztokat lehet elhelyezni, emellett mások posztjai is megoszthatók illetve lájkolhatók. A posztokba fotók és maximum ötperces videók is elhelyezhetők, direkt üzenetek küldésére azonban egyelőre nincs lehetőség.
Bár a Threads iránt a kezdeti érdeklődés óriásinak bizonyult, kérdés, hogy hosszú távon fenn tudja-e tartani ezt a Meta, mely korábban már bukott látványosat más szolgáltatást másoló applikációval (ez volt a TikTok-ra hajazó Lasso).
Mindenesetre jó jel, hogy az első órákban számos celeb és ismert márka is megjelent az új platformon, melyek az eddig felépített rajongói bázisuk révén jelentős mértékű forgalmat tudnak terelni a Threads-re.
Zuckerberg a Threads indulása kapcsán kiemelte, van tere olyan, valódi párbeszédre épülő közösségi platformnak az interneten, melynek egymilliárdnál több felhasználója van. A cégvezető hozzátette, a Twitternek megvolt erre az esélye, de végül kudarcot vallottak - egyben odaszúrva Musknak, akivel Zuckerberg félig játékosan, félig komolyan többször is konfrontálódott az utóbbi hónapokban.
A Threads megjelenése mindazonáltal nem jelent mindenki számára azonnali menekülőutat a Twitterről. Így az applikáció az Európai Unió tagállamaiban egyelőre nem vált elérhetővé, a hivatalos indoklás szerint azért, mert a nemzetközösségen belül jövőre kötelezően alkalmazandó új, komplex jogszabályi környezetre (a digitális szolgáltatásokról és piacokról szóló jogszabályi keretek) egyelőre nem sikerült még minden tekintetben felkészíteni az induló platformot.