A reklámokat is sorozatokká alakítaná a Netflix
A világ legnépszerűbb streamingszolgáltatása érdekesebbé szeretné tenni a nemrég bevezetett, reklámokkal támogatott olcsóbb szintjében megjelenített hirdetéseket, ami egyben több teret adna a hirdetőknek is.
Egy hirdetési vezetőknek tartott megbeszélésen prezentálta a Netflix a Cannes Lions fesztiválon, milyen új ötletei vannak a reklámokkal támogatott előfizetési szint vonzóságának növeléséhez – jelentette a Financial Times belsős források elmondásai alapján. A streamingóriás a jövőben a személyre szabott hirdetési formátumok fejlesztésén túl epizódszerű, azaz különböző, de egymáshoz kapcsolódó reklámokat vetítene a felhasználóknak, amivel elkerülhető lenne az a probléma, hogy a nézők ugyanazt a hirdetést látják többször is egy sorozat megtekintése közben.
A márkák számára ez újabb lehetőséget jelentene arra, hogy közvetlenebb módon célozzák meg fogyasztóikat olyan módon, ami a lineáris tévécsatornák esetében nem lehetséges, illetve újradefiniálhatja, hogy a streamingszolgáltatások miként használhatják platformjaikat kereskedelmi célokra. A hirdetési kampányokon belül az epizódokra építkezve hosszútávú stratégiát alakíthatnak ki a hirdetők.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mivel a Netflix rendszere nyomonkövetné, melyik részt látta már a néző, így az akár 15 részes kampányok egyes tartalmai sorrendben jelennének meg a tévéműsorok nézésekor, elkerülve az ismétlődést. Az alapcsomag előfizetői óránként jellemzően 4-5 percnyi reklámot láthatnak, amik a sorozat/film elején és az epizód alatti szünetekben jelenít meg a szolgáltatás. Ezen túlmenően a hirdetések az éppen nézett műsorok műfajaihoz igazodnának, a hirdetéseket stratégiailag úgy helyeznék el, hogy meghatározott közönséget célozzák.
Egy marketingvezető elmondása szerint hamarosan végéhez ér a Netflix és a Microsoft partnerkapcsolata is, melynek révén a redmondiak technológiájának köszönhetően jutnak el a hirdetések a platformra. A streamingszolgáltatás állítólag a háttérben már saját technológiáján dolgozik, amivel minden korábbinál nagyobb mozgástere lenne, a Microsoft addig csak ideiglenes hirdetésszerverként szolgál – árulta el a belsős forrás.
A Netflix nemrég jelentette be, hogy a kanadai felhasználók számára többé nem elérhető opció a legolcsóbb reklámmentes csomag, az előfizetők a még jövedelmezőbb árú, de reklámokat mutató szintre, illetve a drágább Standard csomagra válthatnak, ami alapján elképzelhető, hogy idővel más piacokon is ilyen módon próbálja átterelni a felhasználókat a szolgáltatás a bevételnövelés érdekében.