Konzolt és előfizetést is drágít a Microsoft
A redmondiak nyáron megemelik mind az Xbox Series X konzol, mind pedig az Xbox Game Pass előfizetéses szolgáltatás árát.
Augusztustól kezdve a Microsoft szinte minden országban megemeli az Xbox Series X modell árát, kivéve az Egyesült Államokat, Japánt, Chilét, Brazíliát és Kolumbiát. Először fordul elő, hogy a redmondi cég feljebb tolja az Xbox Game Pass és Xbox Game Pass Ultimate előfizetések havidíját is, a cég kommunikációs vezetője szerint azért, hogy a termékek ára igazodjon a piaci versenyhelyzethez.
Az Xbox Series X konzolok ára nagyrészt egyezni fog a Sony PlayStation 5-nél bejelentett tavalyi emelésekkel, a japánok lépése után szinte várható is volt, hogy hamarosan hasonlót lép az amerikai versenytárs. A módosítás után az Xbox Series X a legtöbb európai piacon 549,99 euróba fog kerülni Az Xbox Series S konzol ára sehol nem változik, továbbra is az eddig kért összegért lehet majd hozzájutni.
A Microsoft az előfizetés 2017-es elindítása óta nem változtatott Xbox Game Pass árain, egészen idáig. A vállalat hangsúlyozza, hogy az árkorrekció a helyi piaci feltételekhez igazodik, és nem kapcsolódik az Activision Blizzard felvásárláshoz. Az Xbox Game Pass Ultimate és a Game Pass for Console előfizetések kicsit hamarabb, július 6-tól drágulnak, ami pár piacot leszámítva a legtöbb országot érinti majd.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Xbox Game Pass Ultimate csomagért Magyarországon havi 4190 forint helyett már 4790 forintot kell fizetni, az alap Xbox Game Pass for Console csomagért pedig az eddigi havi 3000 forint helyett 3190 forintot. A PC Game Pass árai a jelek szerint nem változnak, illetve ha valaki éves csomagra fizetett elő az Xbox Game Pass szolgáltatással, az új díjszabás nem lép életbe az előfizetés megújításáig.
Az elmúlt években más szórakoztatóipari szolgáltatások előfizetései is drágultak, a Netflix tavaly ismét emelte az árakat az elmúlt években tapasztalt fokozatos emeléseket követően, a Disney Plus és a Hulu szintén tavaly emelt, ahogy az Apple Music és a Spotify egyaránt drágult a legtöbb piacon - láthatóan már a Microsoft sem tudta elkerülni, hogy lépéseket tegyen ebbe az irányba.
A Nintendo a 2018-as elindítása óta nem módosította a Switch Online előfizetési szolgáltatását, a Sony pedig csak tavaly frissítette saját PlayStation Plus előfizetésének csomagjait.