Indul az EU-ban az Oracle szuverén felhőszolgáltatása
Egy évvel bejelentése után elérhetővé válik az Oracle szuverén felhője, ami az uniós előírásoknak való megfelelésben segít.
Az úgynevezett digitális szuverenitás kritikus kérdéssé vált az EU-ban működő vállalatok számára, amit olyan szabályozások uralnak, mint a GDPR, de már készülni kell a közelgő MI-törvényre is. Ráadásul a magán- és állami szervezetek egyre inkább aggódnak amiatt, hogy adataikat miként használhatják fel a több ezer mérföldre található technológiai óriások.
Többek közt ez az oka annak, hogy a felhőszolgáltatásokat nyújtó vállalatok próbálják közelebb hozni az adatokat és a kapcsolódó ellenőrzéseket ügyfeleik helyéhez. A Microsoft tavaly júliusban indította el a Cloud for Sovereignty-t, ami kifejezetten a közszféra szervezeteit célozza meg, eközben a Google is különféle módokon erősítette meg adatszuverenitását, beleértve a helyi szereplőkkel, például a Deutsche Telekom németországi T-Systems-szel való szembetűnő partnerkapcsolatait.
A sorba csatlakozik az Oracle a nemrég indított „EU Sovereign Cloud” szolgáltatással, ami a magán- és közszféra szervezeteinek segít az Európai Unióban az adatvédelmi és szuverenitási követelményeknek való megfelelésben. A kifejezetten uniós szabályozási környezethez igazított szolgáltatás architektúrája elkülönül az Oracle kereskedelmi régióinak infrastruktúrájától, és nem rendelkezik gerinchálózati kapcsolattal a cég más felhőrégióival, és minden belső műveletet és ügyfélszolgálati felelősséget az EU lakosaira ruház.
Ez különösen fontos az állami szektor szervezetei vagy a szigorúan szabályozott vállalkozások számára, amelyek eddig vonakodtak a felhőre való átállástól az érzékeny adatok miatt. Az Oracle szerint az egyik fő értékesítési pontja pont az, hogy szolgáltatását mindenki számára elérhetővé teszi, akinek szüksége van rá, nem csak a közszféra szervezeteinek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szuverenitási képességekért nem kell felárat fizetni, és ugyanazok a teljesítményre, menedzsmentre és rendelkezésre állásra vonatkozó szolgáltatási szintek vonatkoznak rá mint a nyilvános felhőben elérhető szolgáltatásokra. Az Oracle ügyfelei más ügyfélprogramokhoz, például az Oracle Support Rewards-hoz is hozzáférhetnek.
Az EU Sovereign Cloud olyan iparágakat támogat, mint az egészségügy, a pénzügyi szolgáltatások (beleértve a banki és biztosítási szolgáltatásokat), a távközlés és a közszféra, az ügyfelek adatai az EU tagállamain belül maradnak. Az Oracle EU Sovereign Cloud az egyes felhőrégiókon belül magas rendelkezésre állást biztosít és két felhőrégióból áll, hogy lehetővé tegye a helyreállítást egy, az EU határain belül bekövetkező katasztrófa esetén.
Mindkét régió három ún. hibatartományból áll, hogy elkerülhető legyen a munkaterhelések ugyanazon a fizikai hardveren történő csoportosítása. Következésképpen az egyik tartományban bekövetkező hardverhiba vagy hardver karbantartás nem befolyásolja a többi tartományban található példányokat.