Új prémium szinttel erősít a Spotify
Érkezik a két évvel ezelőtt ígért veszteségmentes lejátszás, de vélhetően egy drágább előfizetői csomag részeként, amit eddig "Supremium"-nak hívnak a cég berkein belül.
Az Apple 2021 májusában bővítette veszteségmentesen tömörített zenékkel a Music szolgáltatásának kínálatát, igyekezve erősebb konkurenciát állítani a legfőbb rivális Spotify-nak, valamint a HiFi hangzásban úttörő Tidal-nek. Ugyan a Spotify ugyanazon évben jelentette be a "CD-minőségű" Spotify HiFi szolgátatását, még az Apple előtt, a gyakorlatban az eddig sosem érkezett meg a felhasználókhoz, továbbra is legfeljebb 320 kbps-os bitrátájú, veszteséges tömörítést kínált.
A streamingszolgáltató idén márciusban hozta fel ismét a témát, amikor elárulta, hogy hamarosan érkezik a HiFi szint, az iparági „agresszív lépésekkel” magyarázva a csúszást. A Bloomberg ügyhöz közeli forrásai szerint az új szint már idén elindul néhány piacon, mielőtt az Egyesült Államokban bevezetnék.
Míg az Apple és az Amazon az előfizetőknek alapból elérhetővé tette már a veszteségmentességet, a Spotify felárat tervez kiszabni, de hogy pontosan mennyit, egyelőre nem tudni. A források elmondása alapján az új csomagot a vállalaton belül „Supremium” néven emlegetik, így jó eséllyel így juthat el a felhasználókhoz is.
A Spotify Premium jelenleg 9,99 dollár/4,99 euró, amivel valamivel olcsóbb, mint az Apple Music (10,99 dollár), ami tavaly emelt árat a megnövekedett licencelési költségekre hivatkozva. A már meglévő Premium csomag előfizetőinek a Spotify kiterjesztett hozzáférést tervez biztosítani a hangoskönyvekhez októbertől kezdve, egyelőre az amerikai piacon.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A fent említett változások új bevételi csatornákat jelenthetnek majd a szolgáltatásnak, másrészt vélhetően jót tesznek a cég részvényei iránt mutatott érdeklődésnek is. A Spotify heves versenyt folytat az Apple és az Amazon rivális szolgáltatásaival, amelyek az elmúlt évben egy dollárral, havi 10,99 dollárra emelték előfizetéseik árait az Egyesült Államokban.
A Spotify 2022-ben több mint 40 piacon emelt árat, és a nyereségesség érdekében idén visszafogta a költségeit is: januárban 6%-kal csökkentette a dolgozói létszámot, majd a hónap elején további 2%-ot érintő leépítést kivitelezett.
A Spotify a legnépszerűbb zenei streaming szolgáltatás világszerte, több száz millió előfizetővel és felhasználóval a hirdetésekkel támogatott ingyenes szinten. Az Apple Music a második legnépszerűbb szolgáltatás, becslések szerint 80 millió fizető előfizetővel. A cupertinói cég a saját térfelén, az iOS 17 operációs rendszer alatt tervezi tovább fejleszteni saját szolgáltatását, az almás eszközökön a közeljövőben még gördülékenyebb lesz a megosztott lejátszási listák használata, valamint megújul a lejátszó kezelőfelülete is.