Sikeresebb az Apple a mobilozók átcsábításában, mint a Google
Mind az Android, mind az iOS rendszert futtató készülékek felhasználóinál erős a márkahűség, és bár nehezen váltanak át egyik platformról a másikra, a cupertinóiak némivel sikeresebbek a feladatban.
A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) kutatócég friss jelentése szerint az első iPhone készüléküket vásárlók 14 százaléka valamilyen Android operációs rendszert futtató modellt váltott le a cupertinói cég készülékére az Egyesült Államokban. A cég másik jelentése az okokat is részletezi, amiért a felhasználók számára vonzóbbnak tűnik az Apple készüléke, emellett egy harmadik jelentés azt próbálja számszerűsíteni, hogy mennyi lehet az iPhone-ról Androidra váltók száma, természetesen mindezt az amerikai piacra vonatkoztatva.
A fő megállapítás, hogy az elmúlt 12 hónapban az iPhone-vásárlók 14%-a érkezett Androidról az USA-ban, ehhez képest az újdonsült androidos felhasználók mindössze 4%-a váltott almás mobilról, ami szignifikáns különbség az Apple javára.
Ahogy a BGR is megjegyzi: pusztán a százalékok félrevezetőek lehetnek az operációs rendszerek piaci részesedésének ismerete nélkül. A Statista adatai azt mutatják, hogy az amerikai kettéosztott piacon gyakorlatilag nincs más opció, mint az Android vagy az iOS: a márciusi adatok szerint a 2020 májusa óta vezetőnek számító iOS 53,1% részesedést tudhat magáénak, amit az Android 46,46 százalékkal követ, így a felhasználói bázisok mérete nagyjából évek óta egyezik.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A jelenlegi felhasználói bázist vizsgálva az iOS és az Android felhasználóiról mind elmondható, hogy még így is kiemelkedő a hűség, a felhasználók több mint 90%-a ragaszkodik a saját operációs rendszeréhez, amikor új telefonra frissít. Az iOS azonban valamivel magasabb, 94%-os elkötelezettséggel rendelkezik, míg az Android-tulajdonosoknál ez 91% százalék.
Tehát a fogyasztók kevesebb mint 10%-a hajlandó új okostelefon vásárlásakor iOS-ről Androidra és fordítva váltani, mivel jellemzően ragaszkodnak a megszokott platformhoz, a váltás oka pedig jellemzően az üzemidő, a hardverrel való elégedetlenség, vagy a vonzóbb funkciók.
Az iPhone-ra váltást tervező androidosok egy része ráadásul tervezheti, hogy kivár az ősszel megjelenő iPhone 15 bejelentéséig, de közben az Androiddal kacérkodó almások számára is nagy csábítást jelenthetnek a 2023 második felében megjelenő csúcskészülékek, így a Pixel Fold, a Samsung Galaxy Fold 5 és Flip 5.