Működni tűnik Amerikában a Netflix jelszókorlátozása
Ugyan egyelőre nagyon korai és rövid időszakban vizsgált számokról van szó, de a streaming platform vitatott döntése után biztató eredményekről számolt be az Antenna elemzőcég.
A korai számok szerint a Netflix növekedésére láthatóan gyümölcsözően hathat a jelszómegosztással szembeni fellépés, legalábbis ez derül ki az Egyesült Államok előfizetői bázisát vizsgáló felmérésből, amit a streaming szolgáltatás számait több mint négy éve mérő Antenna elemzőcég tett közzé. Az Antenna szerint a regisztrációk számának kiugrása a korlátozás bevezetése utáni első napokban magasabb volt, mint a 2020-as márciusi és áprilisi pandémiás lezárások idején.
Az amerikai előfizetőknek május 23. óta kell nyolc dollárnyi felárat fizetniük, ha egy háztartásukon kívül élő személynek szeretnének hozzáférést biztosítani az előfizetésükhöz. A korlátozás életbe lépése utáni hat napban a Netflixre regisztrálók átlagos száma elérte a 73 000-et, ami 102%-os növekedés az előző 60 napos átlaghoz képest.
Május 26-án és május 27-én a napi 100 ezer új regisztrációt is sikerült elérni. Ugyan az előfizetésüket lemondók száma is megnőtt a tiltakozás jeleként, számuk nem ellensúlyozta az újonnan érkezőkét: a regisztrációk és a lemondások aránya 25,6%-kal nőtt az előző 60 napos időszakhoz képest.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Jefferies elemzői által végzett közelmúltbeli felmérés úgy mutatta, hogy a jelszavakkal potyázók 62%-a inkább feladná a Netflix használatát, mintsem saját fiókra fizessen elő, a fogyasztók azonban hajlamosak túlbecsülni a szolgáltatások lemondására irányuló hajlandóságukat a felmérésekben.
A Netflix korábban úgy becsülte, hogy több mint 100 millió háztartás osztja meg fiókját "külsősökkel", ebből 30 millió az Egyesült Államokban és Kanadában lakik, így jelentős táborról van szó, de minden bizonnyal idő kérdése, milyen trendek rajzolódnak ki a változtatás hatására a kezdeti lendület után.
A streaming szolgáltatás a közelmúltban egy olcsóbb, reklámokkal támogatott szintet is bevezetett az Egyesült Államokban, ami az eddigi felmérések szerint szintén jótékonyan hat a bevételekre: az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézte reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást.