A frászt hozza az Amazon az amerikai távközlési piacra
Pénteken jelentős zuhanással reagálták le a nagyobb amerikai távközlési szolgáltatók részvényei azt az erősen pletykaszintű hírt, miszerint az Amazon a helyi piaci viszonyokhoz képest rendkívül nyomott áron kínálna mobilszolgáltatást a Prime ügyfeleknek. A cégnek látszólag mindene megvan ahhoz, hogy aláígérjen a konkurenseknek, akik a hétvégén nem győzték hangsúlyozni, hogy nincs napirenden ilyen üzleti kapcsolat az Amazonnal.
Páros lábbal rúgná be az ajtót az amerikai mobilpiacon az Amazon azzal, hogy rendkívül nyomott áron, sőt, akár ingyen kínálna mobilszolgáltatást a Prime ügyfeleknek - terjedt el a pletyka múlt hétvégén a Bloomberg cikke alapján. A lap nem hivatalos értesüléseinek megjelenése után az amerikai távközlési piac rég nem látott egynapos mínuszt produkált a tőzsdén, ezzel mintegy jelezve, az Amazonnak mindene megvan ahhoz, hogy komoly turbulenciát keltsen az egyébként tradicionálisan magas árakkal működő amerikai mobilpiacon.
Ehhez már csak partnert kéne találnia a cégnek, zöldmezős beruházással legalábbis még egy ekkora multi is vajmi kevés eséllyel indulhatna egy olyan, fejlett piacon, mint az Egyesült Államok, ahol az utóbbi években a mobilpiaci szereplők száma a világ több régiójához hasonlóan csökkent.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A pletykák szerint az Amazon az elsősorban tévéfókuszú szolgáltatásokat kínáló, ugyanakkor pre-paid mobilszolgáltatással rendelkező Dish Netwörkkel ült a tárgyalóasztalhoz, a megbeszélések ugyanakkor még csak most kezdődtek és egyáltalán nem biztos, hogy végül megállapodással zárulnak - hívja fel a figyelmet a Bloomberg forrása. A Reuters hétvégén közölt riportja alapján közben nyilvánvalóvá vált, hogy az Amazon nem tárgyal a három nagy mobilpiaci szereplővel, az AT&T-vel, a Verizon Wirelessel és a T-Mobile USA-val.
Az Amazon mobilpiaci szerepvállalásáról régóta terjednek különböző pletykák, 2019-ben például híre ment, hogy a cég pályázik az azóta a T-Mobile-ba olvadt Sprint pre-paid brandjére, a Boost Mobile-ra, melyet végül éppen a Dish Network vett meg és keresztelt át Dish Wirelessé 2020 júliusában.
A Dish és az Amazon közeledéséről májusban kezdtek terjengeni az első híresztelések, kiemelve, hogy egy ilyen együttműködés mindkét félnek előnyös lehet, így az Amazon újabb Prime előfizetőket szerezhet magának, a Dish számára pedig megnyílhatnának azok a pénzcsapok, melyekkel saját hálózatát bővíteni, fejleszteni tudja (a Dish Wireless ma még jelentős részben az AT&T és a T-Mobile USA hálózatára támaszkodik virtuális mobilszolgáltatóként).