Mobilos videókból készít 3D-modelleket az Nvidia MI-je
Épületek, szobrok és más objektumok élethű virtuális másolatait hozza létre a chipgyártó új megoldása, ami jelentősen megkönnyítheti a kreatív szakemberek, például a játékiparban dolgozók munkáját.
Óriásit megy a világ legnagyobb grafikuschip-gyártója, az Nvidia, mely idei száguldását elsősorban az MI-termékek fejlesztését támogató megoldásainak köszönheti. A cég a napokban első ízben írt egy bejegyzésben a Neuralangelo nevű új mesterségesintelligencia-modelljéről is, amely 2D-s videókban szereplő objektumok 3D-s replikáját tudja létrehozni, beleértve klasszikus szobrokat, teherautókat vagy akár épületeket.
A technológia számos olyan képkockát válogat ki a mozgóképből, amik különböző szögekből mutatják be adott tárgyat, így szerez információt annak méreteiről és alakjáról. Ezután készít egy nyers 3D-s modellt, mielőtt a felhasználók optimalizálhatják az apróbb, további részleteket. Az új modell a régebbi Instant NeRF technológián alapul, ami a textúra, a minták és a színek visszaadásáért felel, de a Neuralangelo a komplikáltabb textúrákkal is elbír, felülmúlva a korábbi eredményeket.
Digital Renaissance: Neuralangelo by NVIDIA Research Reconstructs 3D Scenes from 2D Video Clips
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A cég elmondása szerint a Neuralangelo akár okostelefonokkal rögzített videók alapján is képes dolgozni, körülbelül két óra alatt állít elő 3D-s jeleneteket. Ming-Yu Liu, a Neuralangelo-ról szóló tanulmány társszerzője szerint az eszköz lehetővé teszi, hogy a fejlesztők hatékonyan és gyorsan importálhassanak részletes ábrázolással objektumokat a választott virtuális környezetekbe, mondjuk videójátékokba, vagy akár valódi helyszíneket modellezzenek le drónfelvételek alapján. De a lehetséges felhasználási területek közt említhető még a robotika, az építészet és a különféle digitális művészeti ágak. A vállalat kutatócsoportja egy vancouveri számítógépes látásról szóló konferencián fogja bemutatni az eszközt június 18. és 22. között.
A cég gyakorlatilag egyedüliként uralja az MI-célszámítógépek és célprocesszorok piacát, értéke a héten meghaladta az ezermilliárd dollárt. Jensen Huang, az Nvidia első embere évek óta először tartott keynote-ot a héten zajló tajvani Computexen, ahol több konkrétumot is elárult az Nvidia soron következő DGX szuperszámítógépének képességeiről. Ezek a számítógépek gyakorlatilag egyetlen célt látnak el, így tetszőleges - persze kellően tőkeerős - cégek segítségükkel saját generatív MI-modelleket fejleszthetnek ki és dobhatják piacra rá épülő termékeik garmadáját.