Hatalmasat bukott a Meta a Giphy-üzleten
A Shutterstock jelentkezett be vevőnek a Giphy-re, miután a brit piacfelügyelet utólagosan megtorpedózta a Meta nagy fogását.
Tavaly ősszel a brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) a Giphy eladására utasította a Metát, így Zuckerbergék hátrányára zárult a három éve bejelentett felvásárlás körül kialakult versenyjogi vizsgálódás, ami több téren is fájdalmas a cég számára. Mint kiderült, a Facebook tulajdonosa több mint 260 millió dollárt bukik az eladáson, miután 53 millió dollárért (kb. 18,5 milliárd forint) tovább adja a gifkeresőt és adatbázist a Shutterstock stockfotó-szolgáltatásnak.
A Meta kedden jelentette, hogy sikerült vevőt találnia a 2021. novemberében még 315 millió dollárért megvásárolt Giphy-re, amit utólagosan el kell adnia a CMA utasítására. A Shutterstock készpénzzel fizeti ki a vételárat, és az akvizíció részeként a Meta továbbra is hozzáférhet a Giphy meglévő adatbázisához.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Shutterstock vezérigazgatója, Paul Hennessy közleménye szerint a felvásárlásegy izgalmas következő lépésnek számít a Shutterstock végponttól végpontig terjedő kreatív platformként való alakulásában, mivel a professzionális marketing- és reklámhasználati eseteken túl a kötetlen beszélgetésekre is kiterjeszti elérését.
Már a Meta által kicsengetett összeg is jutányos volt ahhoz képest, hogy a Giphy 2016-ban a csúcson 600 millió dollárt ért, ami jól mutatja azt is, hogy a gif mint internetes önkifejezési formátum egyre kevésbé érdekes. A Shutterstock próbál a realitás talaján maradni, és tisztában van azzal, hogy a Giphy megvásárlásra rövid távon nem lesz túl jövedelmező: a cég arra számít, hogy a Giphy 2023-ban minimális bevételt hoz, a rákövetkező évben várható, hogy fókuszáltan foglalkozik annak monetizálásával.