Havonta ötmillióan nézik a Netflix reklámokkal tűzdelt szolgáltatását
Első alkalommal közölt hivatalos számokat a legnagyobb SVOD-szolgáltató a nemrég bevezetett szinttel kapcsolatban, év eleje óta több mint kétszeresére nőtt a reklámokkal támogatott csomag előfizetői bázisa.
Az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézhette reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást – írta a Bloomberg a társaságtól származó belső adatokra hivatkozva március végén. A világ legnépszerűbb SVOD-szolgáltatója tavaly novemberben vezette be a havi 6,99 dollárba kerülő új előfizetéses modellt, mely akkor úgy tűnt, a vártnál lassabb rajtot vett.
A streamingóriás szerdán közölt első ízben hivatalos számokat új előfizetési szintjéről egy hirdetőknek tartott előadás alkalmával, és mint kiderült, a reklámokkal tűzdelt olcsóbb csomagnak globálisan ötmillió havi aktív felhasználója (MAU) van hat hónappal az indulása után. Mivel azonban egyelőre több felhasználó is megoszthatja ugyanazt a fiókot, a MAU nem tükrözheti a valós számot, és annak fényében változhat, hogyan adaptálódnak világszerte a szolgáltató fiókmegosztást korlátozó intézkedései.
A szerdai bejelentés alkalmával a Netflix hozzátette, hogy év eleje óta több mint kétszeresére nőtt a reklámokkal támogatott csomag előfizetői bázisa, a szolgáltatásnak pedig globálisan összesen 232,5 millió előfizetője van.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A hirdetésekkel támogatott szinttel kapcsolatban a cég elárulta, hogy a megtekintések 80 százaléka tévéképernyőn zajlik, és hogy a Netflixre frissen regisztrálók 25 százaléka választja az új szintet azokban az országokban, ahol elérhetővé vált, a nézők átlagéletkora 34 év. A reklámtámogatott előfizetéseket jórészt az új ügyfelek választják, meglévő előfizetők jóval ritkábban váltanak drágább csomagokról havi pár dollárnyi spórolás reményében.
Az opció nemrég még vonzóbbá válhatott, miután a Netflix bővítette a 6,99 dolláros csomagot az 1080p felbontású videóminőséggel, továbbá lehetővé tette az egyidejűleg két eszközön zajló streaminget, míg az induláskor csak a 720p minőség volt adott, ráadásul a felhasználók csak egyetlen eszközön nézhettek tartalmat.
A reklámtámogatott előfizetési modell népszerűségének növekedését látva valamelyest fellélegezhet a Netflix menedzsmentje, miután a jelek arra utalnak, hogy sikerült, illetve sikerül hozni a reklámozók felé tett vállalásokat, azaz a konkrét nézőszámokat és reklámmegtekintéseket, melyek a reklámszerződések elszámolási alapját képezik. A szolgáltatás vezetői évekig határozottan ellenezték a reklámok bevezetését, ám a megtorpanó növekedés, sőt a tavaly elkönyvelt nettó előfizetői veszteség abba a szükséghelyzetbe kényszerítette, hogy új utakat keressen. Az elérhetőbb csomag bevezetése az újabb előfizetők megszólítását célozza az árérzékeny rétegre fókuszálva.
Egyes kutatások szerint a nagy riválisok közül az HBO Max és a Disney+ új ügyfelei ezzel együtt is elfogadóbbak a reklámokkal kapcsolatban (előbbi 2021 nyarán, utóbbi 2022 decemberében indított reklámtámogatott előfizetéseket), az új csomag bevezetését követő háromhónapos etapban előbbinél az új amerikai ügyfelek 21%-a, utóbbinál pedig a 36%-a választotta ezt a konstrukciót, míg a Netflixnél ugyanez az arány 19%.