:

Szerző: Koi Tamás

2023. május 16. 09:07

Az EU átengedte az Activision Blizzard felvásárlását

A múlt héten kiszivárgott híreszteléseknek megfelelően az Európai Unió versenyjogi szerve nem állt bele az elmúlt időszak egyik legnagyobb felvásárlási tranzakciójába, így a Bizottság szerint - néhány feltétellel - a Microsoftté a lehet az Activision Blizzard játékkiadó.

Hétfőn több hónapnyi vizsgálatot követően megszületett az Európai Bizottság versenyjogi szervének határozata a Microsoft és az Activision Blizzard tavaly év elején bejelentett akvizíciós ügyletének engedélyezéséről, így a két fél az egyik legfontosabb piacon megkapta a hatósági jóváhagyást a dealhez, miközben Nagy-Britanniában az illetékes hatóság nem egészen egy hónapja elsőfokon elgáncsolta azt. 

Az uniós hatóság pozitív döntését már márciusban megszellőztették. A végzetesen megakadni látszó ügy szekerét az a bizottsági meghallgatás mozdíthatta előre, ahol személyesen Brad Smith, a Microsoft elnöke, egyben jogi vezetője érvelt amellett, hogy a felvásárlás célja nem egyfajta játékipari monopólium felépítése a Microsoft részéről.

cod_eu

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Alighanem sokat nyomhatott a latba, hogy a Microsoft a meghallgatásra időzítve bejelentette, hogy hosszútávú licencmegállapodást kötött az Nvidia-val, melynek felhős játékplatformjára, a GeForce Now-ra a következő tíz évben az összes Xbox PC-s játék automatikusan bekerül majd.

A Bizottság hétfői határozatában kifejtette, a vizsgálati szakasz rámutatott arra, hogy a Microsoftnak nem áll érdekében az Activision játékainak (így elsősorban a Call of Duty franchise-hoz tartozó címeknek) a visszatartása a legnagyobb riválisnak, egyben piacvezetőnek tekintett Sony PlayStation platformjáról, de még ha így is tenne a Microsoft, az sem torzítaná a versenyt számottevő mértékben a konzolok piacán.

A felhős játékplatformokat illetően a Bizottság már a brit társhatósághoz hasonlóan megfogalmazott aggályokat, a Microsoft tízéves önkéntes licencmegállapodási konstrukcióját ugyanakkor a britekkel ellentétben elegendő biztosítéknak találta az EU.

Az önkéntes vállalások korábbiakhoz képest új eleme, hogy a vevő teljesen keresztplatformossá teszi az általa kiadott PC-s és konzolos címeket azáltal, hogy a játékos az általa megvásárolt játékot az összes felhős platformon futtathatja majd, illetve a Microsoft minden platformtulajdonosnak ingyen licenceli az adott játékot tízéves időszakra vonatkozóan.

A Bizottság döntésével a felek komoly lépést tettek az ügylet lezárása felé, jóllehet Nagy-Britanniában a másodfokú eljárás még hónapokig tarthat, az Egyesült Államokban a helyi illetékes szerv, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FCC) által indított per pedig csak augusztusban fog eljutni az első meghallgatásokig. Mindennek fényében a 2022-es év megaüzlete könnyen lehet, hogy csak 2024-ben zárul majd le véglegesen.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról