Generatív MI-funkciókat ad a Meta a hirdetők kezébe
A közösségi óriás szűk körben elkezdte engedni az új hirdetési eszközökkel való kísérletezést.
A Meta még februárban jelentette be, hogy a cégen belül egy új, generatív mesterséges intelligenciával foglalkozó fejlesztésekre dedikált részleget hozott létre. Andrew Bosworth technológiai igazgató elmondása szerint a részlegen belül zajló munkák a jövőben a metaverzum építését szolgálják majd, és jól mutatja, hogy a vállalat ütemesebb tempóra váltott a felkapott technológia piacán, amibe a Microsoft és az Alphabet már komoly erőforrásokat tolt.
Ennek gyümölcseként a közösségi óriás most megerősítette azt a pár hete keringő információt, hogy hirdetési eszközeinek képességein erősítene, és elkezdte tesztelni azokat az MI-re épített fejlesztéseket, amelyekkel a felhasználók szöveges promptok megadásával finomíthatnak a Facebookon megjelenő reklámjaikon. Az első funkció segítségével a márkák egy hirdetés különböző változatait hozhatják létre különböző célcsoportok és közönségek számára, miközben a reklám alapvető üzenete megmarad. A háttéret generáló fejlesztés a kampányokban használt elemek automatikus létrehozását teszi egyszerűbbé (szintén szöveges promptok megadásával), míg a képkivágás funkció különböző képarányú vizuális elemeket készít történetekhez, rövid videókhoz és más formátumokhoz.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Egyelőre a kiválasztott hirdetők szűk csoportja kezdhet el kísérletezni az új lehetőségekkel egy speciális tesztkörnyezetben, amit a Meta „MI homokozónak” nevez, de a vezetők nem kívánták pontosítani, hogy ez hány hirdetőt takar. A vállalat tervei szerint júliusban bővíti ki a tesztelők körét, és az év későbbi szakaszában integrálja általános célú hirdetési termékekbe a fontosabb funkciókat.
Ez a Meta első lépése a generatív mesterséges intelligencián alapuló termékek bevezetése felé, éppen azután, hogy a rivális Google a napokban éves konferenciáján beszélt arról, miként fogja integrálni a technológiát a keresésekbe, e-mailekbe és más termékeibe. Nem a Meta az egyetlen vállalat, ami generatív hirdetésekkel kísérletezik: az Omneky az OpenAI DALLE-2-t és GPT-3-at használta kampányok létrehozásához, míg az IDG, a Movio generatív mesterséges intelligencia segítségével készít marketingvideókat.
Hogy a metaverzumon belül milyen lehetőségeket rejthet a generatív MI, azzal kapcsolatban homályosan úgy nyilatkozott korábban a cég, hogy szintén a különféle tartalmak létrehozását támogathatja, például a 3D modellek létrehozását, mindössze szöveges leírások alapján. A Meta mérlegeli azt is, hogy a Facebook és az Instagram közösségi szolgáltatásokban milyen konkrét funkciókkal lehet majd kiaknázni a technológiában rejlő lehetőségeket. Az eddig említett ötletek közt szerepelt a WhatsAppba és a Messengerbe épített chatbot, illetve a speciális instagramos filterek.