Mégis fájhatott a fiókmegosztás korlátozása a Netflixnek
Bár eleinte pozitív tapasztalatokról számolt be a Netflix, úgy tűnik, hogy a nagyobb piacokon mégsem fogadják az előfizetők tárt karokkal a családi fiókokat használók megregulázását, melyet tervezetten, több lépcsőben próbál keresztülverni az előfizetői bázison a világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatója.
Nem fogadták túl jól a Netflix spanyol felhasználói a cég családi fiókokra vonatkozó korlátozásait, melyeket az eredeti terv szerint fokozatosan, több lépcsőben élesítene a világ legnagyobb előfizetős online videotékája. Eközben arat Spanyolországban a SkyShowtime, melyre a felmérések szerint minden harmadik új SVOD-előfizető feliratkozott - áll a Kantar múlt héten kiadott felmérésének összesítésében.
A Netflix fiókmegosztást korlátozó intézkedései az első negyedévben élesedtek az egyébként összességében mintegy 12 millió SVOD-előfizetővel (ebbe a Netflix mellett az összes többi platform is beleszámít) rendelkező Spanyolországban, ahol a piackutató szerint rövid távon oda vezetett, hogy a szolgáltatónál lemorzsolódott nagyjából egymillió ügyfél - vagyis a korábbi terv, hogy a családi fiókokat használó, szétbontott közösségek tagjait önálló, saját fiókokba tereljék át, finoman szólva kudarcot vallott.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Kantar szerint a döntésnek semmilyen demográfiai mintája nincs, azaz a nézők kortól és nemtől függetlenül lemondtak a Netflixről, amint kiderült, hogy a jövőben fizetni kell érte (vagy többet kell fizetni, mint korábban, amennyiben az eddig jelentkező költségeket a fiókhoz tartozó felhasználók elosztották maguk között). A jövőre nézve sem túl kedvező a helyzet Spanyolországban a Netflix számára, a megmaradt előfizetők 10%-a ugyanis azt tervezi, hogy otthagyja a platformot a második negyedévben.
A fentiek gyökeresen ellentmondanak annak, amit a Netflix az első negyedéves eredmények áprilisi publikálásakor közölt: Akkor a cég illetékesei azt nyilatkozták, hogy azokon a nemzetközi piacokon, ahol tesztelte a megoldást, az előfizetői szám növekedése látható. A vállalat szerint több mint 100 millió háztartás él a fiókmegosztás lehetőségével, ami a globális felhasználói bázis körülbelül 43 százalékát jelenti.
A fiókmegosztás korlátozása eredetileg az első negyedévben az eredeti tervek szerint a Netflix legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is elindult volna, ezt azonban végül a második negyedévre halasztotta a szolgáltató.