Rekordnyereséget hozott a PlayStation 5 a Sony-nak
Eddigi legmagasabb éves profitjáról jelentett a Sony, ami főleg a zenei és a gaminggel foglalkozó részlegnek, illetve az erős konzoleladásoknak köszönhető. A vállalat ezek után óvatosabb előrejelzést tett, és kevesebb nyereséget prognosztizál a jövő márciusban végződő pénzügyi évre.
Negyedévet és üzleti évet is zárt a Sony Group Corp., ami a chipekkel foglalkozó részleg és a PlayStation 5 eladásainak köszönhetően rekordot döntött a március végén zárult üzleti évben, nem akármilyen számokkal. A 2022. április és 2023. március 31. közt tartó üzleti évben a japán elektronikai és szórakoztatóipari konszern eladásai 16,3 százalékkal 11,54 billió jenre nőttek. A működési eredmény 1,21 billió jen (8,96 milliárd dollár) volt, ami 0,5%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A nettó profit 6,2 százalékot nőtt, 937,13 milliárd jenre (7 milliárd dollár).
A vállalat játékokkal foglalkozó részlegének (Gaming & Network Services, GNS) bevétele éves szinten 33 százalékot nőtt 3,64 billió jenre, amivel a legjobb eladási számokat produkálta a cégen belül. A japán óriás játékrészlege volt az egyik legnagyobb profithajtó: 250 milliárd jen üzemi nyereséget hozott a konyhára, bár ez éves szinten 27 százalékos csökkenés, amit a fejlesztési költségek növekedésével, illetve a csökkenő third-party eladásokkal magyarázott a vállalat.
A közlés szerint az üzleti év során 19,1 millió PlayStation 5 konzol talált gazdára, ami meghaladta a 18 millió darabszámos előrejelzést. A megelőző éves időszakban még 11,5 milliót sikerült eladni a gépből, amikor még érezhetőbbek voltak az ellátási lánc problémáinak hatásai.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az üzleti év eredményei mellett a cég jelentette az utolsó negyedév számait is, melyek szerint a januártól márciusig tartó időszakban 6,3 millió PS5 került a boltokba, ami nemcsak a kitűzött 6,2 milliós célt szárnyalta túl, de új iparági rekord is, lévén korábban egyetlen konzolból sem adtak el ennyit az év ezen időszakában. A Sony masinája ezzel összességében már 38,4 milliónál tart, a következő évben pedig érkezhet a következő rekord, mivel a vállalat várakozásai szerint eléri az eszközből egy év alatt már 25 milliót fog eladni.
A játékfilmeket és televíziós sorozatokat gyártó Sony Pictures divízió eladásai 11 milliárd dollárról 10,14 milliárd dollárra csökkentek. A nyereség azonban ennél is meredekebben esett,a 2021-2022 közötti időszakhoz képest több mint felére. A működési bevétel 894 millió dollár volt, szemben az 1,94 milliárd dollárral, ami a blockbusterek gyengébb felhozatalával, valamint a kevesebb licencelt tartalommal magyarázható. A szegmens azonban profitált a TV-eladásokból, az Industrial Media és a Bad Wolf felvásárlásából, valamint az anime streamingből származó magasabb bevételekből. A Sony három szórakoztató részlege közül a zenei divízió is jól teljesített: éves összehasonlításban az eladások 24%-kal, 1,38 billió japán jenre nőttek, amihez hozzájárult a japán jen gyengülése, valamint a zenekiadásból származó bevételek növekedése, illetve a fizetett streaming bevételei.
A 2024. márciusában végződő aktuális pénzügyi év egészére tekintve a cég úgy becsüli, hogy az eladások 11,5 billió jent tesznek majd ki, üzleti eredmény terén pedig 1,17 billió jenre számít, ami éves szinten 3,2 százalékos csökkenést sejtet. A nettó nyereség 10,4 százalékkal 840 milliárd jenre eshet vissza 11,5 billió jenes bevétel mellett, ami 0,3 százalékos csökkenést jelent. A vállalat arra számít, hogy az idei üzleti év működése eredménye a rekord után esni fog, mivel a pénzügyi szolgáltatásokból származó bevételek csökkenése ellensúlyozni fogja a játék-, zene- és filmüzletágának növekedését.
Az aktuális pénzügyi évben a gaming üzletág üzemi nyeresége 270 milliárd jen lehet a cég várakozásai szerint, mivel abban reménykedik, hogy a PlayStation VR2 virtuálisvalóság-headset lendít az eladásokon, emellett a hardverek profitábilitásában is összességben előrelépést várnak a jövőben.