Új appal támad a ByteDance a TikTokot rángató USA-ban
Az amerikai piacon is elérhetővé vált a TikTok-alternatívának tekinthető Lemon8 közösségi alkalmazás, ami rávilágít, hogy a kockázatosnak címkézett kínai appok problémájával szélesebb körben is érdemes lesz foglalkoznia a szabályozóknak, a TikTok esetleges betiltása hosszabb távon nem lehet megoldás.
Miközben egyre ingatagabbá válik a talaj a TikTok lába alatt az Egyesült Államokban, a ByteDance egy újabb közösségimédia-szolgáltatást kezdett el bevezetni az amerikai piacra. Már csak az időzítés is mutatja, hogy a Lemon8 nevű közösségi fotó- és videómegosztó platformot a TikTok lehetséges alternatívájának szánja a kínai cég, ráadásul a zárt tesztkörbe a „testvérvállalat TikTok” sikerére hivatkozva csalogatott alkotókat a szélesebb körű amerikai rajt előtt.
A Lemon8-at eleinte csak Japánban tették hozzáférhetővé 2020-ban, az Instagram és a Pinterest főbb vonásait vegyítő app elsősorban az egészség, wellness és szépségápolás tematika köré épül. A szolgáltatáshoz használt algoritmusok némelyike ráadásul nagyon hasonló, ha nem teljesen megegyezik a TikTok algoritmusaival, így az ajánlórendszer hasonlóan sikeres abban a tekintetben, hogy újabb tartalmak ajánlásával minél több időre kijelző elé szegezze a felhasználót - emeli ki a CNBC cikke.
Az alkalmazás gyorsan felkapaszkodott a letöltési listák élére az USA-ban is, a data.ai elemzőcég adatai szerint az elmúlt 30 napra vetített időszakban a második legtöbbet letöltött alkalmazás lett életmód kategóriában az amerikai felhasználók körében. Globálisan eddig összesítve több mint 17 millió letöltést tudhat magának az újdonság.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A ByteDance láthatóan próbál erőteljesebben versenyezni különböző fogyasztói piacokon és több vizuális szolgáltatással terjeszkedni, nem csak a rövid formátumú videókkal, de a Lemon8 esetében hosszabb videós tartalmakkal is. Ugyan a szolgáltatás elérhetőségének kiterjesztése a ByteDance üzleti stratégiájának része lehet, az elemzők szerint nem feltétlen tűnik jó megoldásnak a TikTok új termékkel való helyettesítése, mivel a Lemon8 idővel ugyanolyan vádak érhetik, mint a TikTokot, és csak idő kérdése, mikor kerül a szabályozók radarja alá. Igaz, ennek megelőzésére szolgálhat, hogy a Lemon8 papíron egy szingapúri cég, a Heliophilia tulajdonában van, ami viszont a ByteDance helyi központját tünteti fel székhelyként. Az alkalmazást pedig Alex Zhu, a ByteDance termék- és stratégiai alelnöke, a TikTok korábbi vezérigazgatója felügyeli.
A másik oldalon ott van, hogy mivel Japánban már kiugró sikereket produkál az app, egy esetleges amerikai kitiltás esetén is milliók mobilján lesz ott szerte a világ más tájain, ami kétségkívül előnyös a kínaiak számára. Emellett a Lemon8 alternatívaként szolgálhat a tartalomkészítők számára, ha a TikTok valaha is betiltásra kerül az Egyesült Államokban, hosszútávon azonban nem jelenthet végleges megoldást.
Az eset így egyre inkább rávilágít, hogy a szabályozóknak általánosságban sürgetőbbé válhat egy átfogó keret kidolgozása a legnépszerűbb kínai internetes szolgáltatások esetleges kockázatainak kezelésére, a probléma a TikTok feltételezett beszüntetésével sem oldódna meg, mivel a megszűnt sikerapp helyett láthatóan már érkezik is a következő kínai sikeralkalmazás, és így tovább.