Félmilliárd felhasználónál jár a Spotify
Fontos mérföldkőhöz érkezett a világ legnépszerűbb online zenestreaming- és podcast-platformja, a Spotify. A svéd cég első negyedéves számai a laikus szemlélő számára ugyan nem tűntek túl rózsásnak, az aktív felhasználó bázis tekintetében mégis sikerült elérni a félmilliárdos lélektani határt.
Az egész iparágra jellemző költségcsökkentési hullám, valamint a fogyasztói költések visszafogása mellett sikerült új mérföldkőhöz érnie a világ legnagyobb online zenestreaming-platformnak, a Spotify-nak. A svéd cég az első negyedéves üzleti jelentés közzétételével bejelentette, hogy aktív felhasználói bázisa először lépte át a félmilliárdos lélektani határt.
A társaság egész pontosan 515 millió aktív felhasználóval zárta a március 31-én véget érő időszakot, ami 22%-os éves növekedésnek felel meg, 5%-os negyedéves növekmény mellett. Ez volt egyben a cég 2018-as tőzsdére menetele óta a legerősebb negyedéves növekedés, illetve a valaha volt második legerősebb negyedév - már ha a felhasználói bázis bővülését vesszük alapul.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A teljes bázissal együtt nőtt - igaz kisebb, csupán 15%-os mértékben - a szolgáltatásért fizető felhasználók száma is, mely a negyedév végére elérte a 210 milliót - áll a jelentésben.
A pénzügyi számokat tekintve első olvasatra már nem tűnik annyira rózsásnak a svéd multi helyzete: a Spotify az idei első negyedévben 225 millió eurós nettó veszteséget termelt, szemben az egy évvel korábbi 131 millió eurós nyereséggel (mintegy 3 milliárd eurós árbevétel mellett), ám ehhez érdemes hozzátenni, hogy a Spotify több, amerikai multival ellentétben jelenleg elsősorban növekedésorientált működést preferál a teljes profitközpontú megközelítés helyett.
Az új piacok (podcastek, hangoskönyvek) felé nyitás azonban a középtávú tervek alapján idővel meghozhatja majd a gyümölcsét, így a Spotifynál a korábbi nyilatkozatok alapján arra számítanak, hogy a cég 2030-ra egymilliárd felhasználót ér majd el, éves árbevétele pedig megközelíti a 100 milliárd eurót.