A szebb stream mellett mást is kaptak a fizetős YouTube-nézők
Újabb funkciókkal tette vonzóbbá a videómegosztó a prémium szolgáltatást, ami a jobb minőségű FullHD mellett további extrákat kínál.
Egyelőre csak iOS-en, de később a webes böngészőkben is elérhetővé válik a YouTube továbbfejlesztett 1080p felbontású HD streamje, amiről először február végén beszélt a cég. Az új minőségi szint, az "1080p Premium" valójában egy megnövelt bitrátájú, ám továbbra is 1080p felbontású stream, mely végeredményben jobb felhasználói élményt kínál.
Amikor a YouTube év elején elkezdte tesztelni az új funkciót, néhányan attól tartottak, hogy a már meglévő 1080p-s opció ennek nyomán a nem fizető, videómegosztót ingyen használó nézők számára nem lesz elérhető, de szerencsére kiderült, hogy nem erről van szó. A szabványos 1080p-s felbontást továbbra is bárki használhatja. A cég leszögezte, hogy a továbbfejlesztett minőség sem lesz elérhető minden tartalom esetén.
Ezzel együtt lehullt a lepel a Premium csomag többi új fizetős, főként kényelmi előnyeiről, például arról, hogy a FaceTime-on keresztül az iOS-felhasználók közösen nézhetnek videókat barátaikkal és családtagjaikkal a SharePlay funkció segítségével (ez valamikor a következő hetekben élesedik). Androidon viszont már elérhető ugyanez a funkcionalitás, bár a Google Meet használatával, függetlenül attól, hogy fizetnek-e a prémiumért vagy sem.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Szintén újdonság, hogy a felhasználó a félbehagyott videók lejátszását minden eszközön (beleértve az androidos vagy iOS-es mobilt, és az asztali számítógépet) ott folytathatja, ahol egy másik készüléken abbahagyta.
A YouTube továbbá telefonokra és táblagépekre is kiterjesztette a sorbanállási funkciót, amely lehetővé teszi, hogy lejátszási listát hozzunk létre azokkal a videókkal, amelyeket legközelebb szeretnénk megtekinteni. A tavaly óta tesztelt intelligens letöltési funkció pedig automatikusan hozzáadja az ajánlott videókat a felhasználó könyvtárához, amikor az eszköz Wi-Fi-hálózathoz csatlakozik, így offline állapotban is megtekinthetők lesznek.
A YouTube Music és Premium előfizetőinek száma tavaly mintegy 30 millió új felhasználóval 80 millióra hízott, ami jelentős ugrás a 2021-ben jelentett 50 millió fizetős előfizetőhöz képest, láthatóan okos stratégiát követ azzal a cég, hogy a hirdetésmentes videónézés mellett más extrákkal egészíti ki a szolgáltatást.