Amerikában is indul a fizetős Facebook és Instagram
Szélesíti a Meta az először Ausztráliában és Új-Zélandon bevezetett előfizetéses csomagok elérhetőségét, a következő hetekben a várólistára feliratkozó amerikaiak körében is indul az éles teszt.
Egy hónappal a bejelentés után a Meta elindította a Facebook és Instagram platformok előfizetéses csomagjainak tesztjét az Egyesült Államokban is Ausztrália és Új-Zéland után, ami a Twitterhez hasonlóan kitűzővel különbözteti meg a hitelesített és fizető fióktulajdonosokat, miközben különböző előnyöket kínál számukra. A "Meta Verified" szolgáltatás webes felületen havi 11,99 dollárért, mobilalkalmazásban pedig 14,99 dollárért igényelhető, a személyazonosságot igazoló okmányokkal hitelesített fiókok további védelmi fejlesztéseket kapnak a személyi adatokkal való visszaélések elkerülése érdekében, illetve a cég közvetlen ügyfélszolgálati hozzáférést is biztosít a fizető felhasználóinak azokra az esetekre, amikor sürgős segítségre lenne szükségük.
Az előfizetők nem módosíthatják profilnevüket, fényképüket, felhasználónevüket vagy születési dátumukat, amíg nem mennek végig ismét egy hitelesítési folyamaton, és kötelező használniuk a kétfaktoros azonosítást is. A kozmetikai pluszok közé tartoznak az Instagram sztorikban és Facebook Reels videókban használható exkluzív matricák. A közösségi cég szóvivője szerint a teszt kezdeti szakaszában biztató eredményekről tudnak beszámolni, Ausztráliában és Új-Zélandon a felhasználók visszajelzése szerint bejegyzéseik tényleg nagyobb láthatóságot és elérést kaptak a keresések és az ajánlások során.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Meta számára ez egy újabb bevételi forrást jelenthet a hirdetéseken felül egy olyan időszakban, amikor a hirdetésértékesítési üzletágra számos oldalról egyre nagyobb nyomás helyeződik, beleértve az Apple adatvédelmi változásait és a cégen belül látott költségvetési szigorításokat. Zuckerberg épp azután állt elő az ötlettel, hogy az Elon Musk által átvett Twitterre is megérkeztek a havi 8 dollárba kerülő kék pipák, amik pusztán hitelesítést kínálnak a fiókoknak, a Meta platformjainál pedig eddig csak a közéleti személyiségek, politikusok, sportolók és újságírók kiváltsága volt a kék pipa, ám ingyenesen.
Bár a Meta (korábban Facebook) régóta hangoztatta azt az álláspontot, hogy nem számít fel díjat szolgáltatásokért, ezek az idők láthatóan elmúltak. Egyébként nem a Meta és a Twitter az egyetlen közösségi cég, amely előfizetéses szolgáltatásokkal próbál újabb lábra támaszkodni, a Snap tavaly indított el fizetős ágat, ami eddig 2,5 millió felhasználót húzott be fizetős ügyfélnek, a sorban pedig említhető jó ideje már a Discord, a Reddit és a YouTube is, mind-mind saját előfizetéses modellekkel.