Kezd működni a reklámmodell a streamingszolgáltatóknál
A kezdeti szkepticizmus után lassan de biztosan egyre elfogadóbbak a nézők a nagy online videostreaming-szolgáltatók reklámtámogatott előfizetési csomagajánlataikkal kapcsolatban.
Az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézte reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást - írja a Bloomberg a társaságtól származó belső adatokra hivatkozva.
A világ legnépszerűbb SVOD-szolgáltatója tavaly novemberben vezette be a havi 6,99 dollárba kerülő új előfizetéses modellt, mely akkor úgy tűnt, a vártnál lassabb rajtot vett, mostanra azonban egyes felmérések szerint az új előfizetők csaknem ötöde ezt a konstrukciót választja a tengerentúlon.
A reklámtámogatott előfizetési modell népszerűségének lassú de biztos növekedését látva valamelyest fellélegezhet a Netflix menedzsmentje, miután a jelek arra utalnak, hogy sikerült, illetve sikerül hozni a reklámozók felé tett vállalásokat, azaz a konkrét nézőszámokat és reklámmegtekintéseket, melyek a reklámszerződések elszámolási alapját képezik.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Netflix vezetői évekig határozottan ellenezték a reklámok bevezetését, ám a megtorpanó növekedés, sőt a tavaly elkönyvelt nettó előfizetői veszteség abba a szükséghelyzetbe kényszerítette a szolgáltatást, hogy új utakat keressen. Az elérhetőbb csomag bevezetése az újabb előfizetők megszólítását célozza az árérzékeny rétegre fókuszálva.
Ez végül sikerült is, a Bloomberg riportja szerint legalábbis a reklámtámogatott előfizetéseket jórészt az új ügyfelek választják, meglévő előfizetők jóval ritkábban váltanak drágább csomagokról havi pár dollárnyi spórolás reményében.
Egyes kutatások szerint a nagy riválisok közül az HBO Max és a Disney+ új ügyfelei ezzel együtt is elfogadóbbak a reklámokkal kapcsolatban (előbbi 2021 nyarán, utóbbi 2022 decemberében indított reklámtámogatott előfizetéseket), az új csomag bevezetését követő háromhónapos etapban előbbinél az új amerikai ügyfelek 21%-a, utóbbinál pedig a 36%-a választotta ezt a konstrukciót, míg a Netflixnél ugyanez az arány 19%.