:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. március 8. 09:56

Leszámol a YouTube a legidegesítőbb hirdetéssel

A világ legnépszerűbb videómegosztója kivezeti a videolejátszó felé helyezett, mára elavultnak számító megjelenítéssel előugró hirdetéseket, ami már csak azért is szokatlan, mert eddig nem volt példa rá, hogy a platform a kevesebb reklám felé tegyen lépést, és még sosem vezetett ki bannertípust.

A YouTube optimalizálja a felületén megjelenített reklámformátumokat, melynek részeként április 6-tól végleg kivezeti az egyik legidegesítőbb megjelenítési módot, a tartalom egy részét kitakaró, idegesítően előugró téglalapos „overlay” bannereket. A határidőtől kezdve a formátum nem lesz elérhető, miután az alkotó bekapcsolta a hirdetéseket a YouTube Studioban.

Az ősrégi, már elavultnak hívható hirdetéstípus csak asztali böngészőben látható, mobilos felületen nem, így a videómegosztó szerint nem lesz túlságosan számottevő hatása a kivezetésnek, ha a készítők más formátumokat választanak helyette. Ugyan a reklámok idegesítőek a nézők számára, de a készítők gyakran csak akkor kapnak pénzt a munkájuk után, ha elérnek egy bizonyos hirdetési küszöböt, vagy kattintást.

overlay_hirdetés
tényleg mi lehetne ennél idegesítőbb?

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A szalaghirdetés egyébként a videósok számára sem volt a leghatékonyabb a céljaik eléréséhez, a hirdetők úgyis dönthettek, hogy csak akkor fizetnek, ha a néző rá is kattint a bannerre, ám mivel inkább az inkább a frászt hozta az emberek jelentős részére, nagyobb eséllyel történt meg az X gomb azonnali megnyomása az előugró ablakok sarkában, mint a reklámozott termékre való kattintás. A „kihagyás” gombbal rendelkező videohirdetések szintén nem fizetnek, ha a felhasználók a kihagyás gombra kattintanak.

Maga a cég is elismeri, hogy a formátum zavaró volt a nézők számára, és ezután csak olyan hirdetéseket lehet majd látni, amik a videó lejátszása előtt, a közepén, vagy utána jelennek meg. Emellett a "termék megtekintése" feliratú előugró hirdetés használata is megengedett maradt, ahogy az ajánlott videók listáján megjelenő bannerek.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról