Lelövi az ingyenes SMS-pótlót a Vodafone
Március végével megszünteti a magyarországi Vodafone ügyfelek számára elérhető RCS Chat szolgáltatását az operátor új tulajdonosa, ami elsősorban azokat az ügyfeleket hozhatja kellemetlen helyzetbe, akik RCS-kompatibilis mobillal rendelkeznek és a tarifájuk nem tartalmaz korlátlan SMS-keretet.
Nem csak a 3G-től búcsúzik a közeljövőben a Vodafone Magyarország, hanem egy az ügyfelek számára ingyenesen nyújtott chatplatformtól is: a vállalat weboldalán található információk szerint március 31-től megszűnik Magyarországon a Vodafone RCS Chat nevű szolgáltatás. A nyílt iparági szabványra épülő platform eddig a Vodafone Csoport angliai szerverein keresztül volt elérhető a magyarországi leányvállalat előfizetői számára - hogy az új tulajdonos tervez-e saját RCS-szervert üzemeltetni a jövőben, arról egyelőre nincs információ.
A Rich Communication Services (RCS) rendszer lényege, hogy a népszerű chatplatformokhoz hasonlóan teljesen IP-alapokon nyújtja a chatszolgáltatást (vagyis a rendszer mobilneten vagy Wi-Fi -n keresztül működik), olyan kényelmi extrákat kínálva, melyek korábban az SMS-nél és az MMS-nél nem voltak elérhetők - ráadásul mindezt ingyenesen teszi.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szolgáltatás egyik fő kényelmi előnye felhasználói szempontból, hogy nem szükséges hozzá külön regisztrálni harmadik félnél, ráadásul ugyanazzal az egyébként minden telefonon gyárilag megtalálható alkalmazással működik, mellyel SMS-t és MMS-t is küld az ügyfél (az új funkció eléréséhez szükséges lehet az alkalmazás frissítése). Az operátorok ettől függetlenül saját appot is fejleszthetnek az RCS-szolgáltatáshoz, amennyiben azok megfelelnek a szabvány követelményeinek.
Ez többek közt abból ered, hogy az RCS működésének alapja a GSMA (Global System for Mobile Communications Association) azonos nevű, RCS szabványa szerint biztosított IP alapú szolgáltatása, melyet több iparági szereplő hozott végleges tető alá 2016-ban, kvázi nyílt ipari szabványként. A rendszer többségében a szolgáltatók szervereinek bevonásával működik, így a Vodafone mellett a Magyar Telekom is az anyavállalat RCS-szerverein keresztül vezette, illetve vezeti el a forgalmat.
Az RCS elterjedésének egyik gátja ugyanakkor, hogy a saját, hasonló elven működő, ugyanakkor teljesen zárt chatplatformmal rendelkező Apple hallani sem akar arról, hogy az iPhone-okba RCS-támogatás kerüljön, amiért a platformot minden lehetséges eszközzel támogató riválistól, a Google-től korábban számos bírálat érte a céget.
Az RCS ugyanakkor arra mindenképpen jó volt eddig, hogy a kompatibilis androidos készülékekkel rendelkező felhasználók spóroljanak az SMS, netán MMS-küldés költségein - a szolgáltatást aktívan használó magyarországi Vodafone-ügyfeleknek így március végétől ajánlott lesz áttérni valamilyen általánosan elterjedt csevegőplatformra (WhatsApp, Messenger, Viber stb.), hogy elkerüljék az RCS-elérés lekapcsolásával keletkező potenciális költségnövekedést.