:

Szerző: Vörös Péter

2000. november 27. 10:02

A Hálaadási ünnep jól sikerült az online kereskedőknek - a PC gyártóknak már annál kevésbé

[Reuters] A Yahoo bevásárlási site-jánál 10 ezer kereskedő terméke található meg, a tranzakciók száma a tavalyi 'fekete pénteki' naphoz képest megkétszereződött. Az eToys is hasonló növekedésről számolt be. Mindez dacára annak, hogy a múlt évi növekedés drasztikus volt a korábbi évekhez képest. A Gartner piackutató csoport szerint világszerte 19,5 milliárd $ online ünnepi forgalom várható. Más elemzők szerint csak játékokat 10 millióan fognak online vásárolni decemberben.

A növekvő számú online vásárló úgy tűnik, hogy egy kategóriát kerül az eddigiekhez képest: igen, a PC-kről van szó. Az idei ünnepi szezon elején az USA-ban a vevők többsége érdeklődött kéziszámítógépek iránt, mint PC iránt: idén a kéziszámítógép a sikk, és persze a digitális kamerák, DVD lejátszók, digitális camcorder-ek és játékok. Egyes vásárlói csoportoknál (tanulóknál) persze még mindig nagyszerű ajándék lehet egy PC. Ha továbbra is alacsony lesz a kereslet, akkor agresszív árcsökkentésre lehet számítani. A PC gyártók számára a jó hír az, hogy a laptop-ok népszerűsége egyre nő, pl. a Dell harmadik negyedéves Inspiron és Latitude notebook eladása 50%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

a címlapról