Bejött a Yettelnek a márkaváltás
Kívülről eleinte amennyire kényszerű, fájdalmas lépésnek tűnt, végül olyan simán lezajlott a Telenor Magyarország tavalyi márkaváltása - a Yettellé átnevezett szolgáltató nevét ma már a kutatások szerint annyian ismerik, mint az elődöt.
Tavalyelőtt év végén éppen a HWSW írta meg elsőként, hogy 2022. tavaszán megválik a hosszú éveken át használt márkanevétől a Telenor Magyarország, mely a cég 2018-as adásvételét követően a korábbi tulajdonossal kötött megállapodás alapján még több évig használhatta a régi nevet. Egy ilyen márkaváltás adott esetben fájdalmas és számos aknát magába rejtő folyamat lehet, a Yettel márka bevezetése azonban a szolgáltató saját bevallása szerint gyakorlatilag zökkenőmentesen zajlott.
Olyannyira, hogy a márkaváltás egyéves évfordulójára kiadott közlemény szerint a Magyarország mellett Bulgáriában és Szerbiában is bevezetett Yettel márkanevet már tavaly májusban közel annyian ismerték hazánkban, mint az elődmárkának számító Telenort, szeptemberre pedig a két márka ismertsége teljesen összeért.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Bár a Yettel közleménye számos, az előző évben bevezetett új szolgáltatás indulását az elmúlt egy év eredményeként ismerteti, valójában már korábban, 2021-ben elindult a szolgáltató nagyszabású hálózatmodernizációs projektje, melyet a Yettel mellett a szolgáltatóhoz hasonlóan szintén a PPF Csoporthoz tartozó CETIN Magyarország vezényel le itthon.
Ennek részeként a legtöbb elavult rádiós hálózati infrastruktúra-elem (mely a CETIN tulajdonában van) mellett megújul a Yettel maghálózata is, mely új, értéknövelt szolgáltatások egyszerűbb, gyorsabb integrálását, bevezetését teszi lehetővé, illetve az 5G-s fejlesztések mellett nagyobb kapacitású 4G-s hálózatot is eredményezhet.
A Yettel Magyarország emellett fontos lépéseket tett abba az irányba az elmúlt egy évben, hogy - más lehetősége nem lévén - egyfajta cord-cutting élharcossá váljon. A társaság tavaly májusban elindította az 5G-alapú OtthonNet Pro FWA-szolgáltatást, majd júniusban ugyanennek a szolgáltatásnak az üzleti ügyfelek részére szánt változatát (IrodaNet Pro), legutóbb, februárban pedig gyökeresen megújította Yettel TV nevű tévészolgáltatását, vadonatúj tartalomkiszolgáló-háttérrel, új tévés applikációkkal, médiabox-szal és a korábbinál jelentősen vonzóbb csatornakínálattal ellátva azt.
A szolgáltató a márkaváltás egyéves évfordulójára új mobilos előfizetéses tarifakínálattal is készül, igaz, ezek minimálisan térnek csak el a korábbi ajánlatokhoz képest. A legfontosabb változás, hogy mindegyik új Prime+ díjcsomagnál eltűnik a korábbi sebességkorlát, a kínálat csúcsát képező Prime Max+ előfizetők pedig külön havidíj fizetése nélkül megkapják a szintén az elmúlt egy évben bevezetett NetPajzs szolgáltatást.
A születésnapi időszakot kissé beárnyékolja, hogy a Yettel a következő napokban, hetekben hajtja végre a KSH által közzétett adatok alapján az első inflációkövető árkorrekcióját, melynek eredményeként a korlátlan hívást és adatot kínáló Prime+ tarifa 11990 Ft helyett több mint 13700 Ft-ba, a legolcsóbb Prime+ csomag pedig 4490 helyett valamivel több mint 5100 Ft-ba fog majd kerülni.
A tavalyi évben bevezetett automatikus díjkorrekciós mechanizmus alapján mostantól évente változnak majd a szolgáltató tarifái - a piac többi szereplőjével egyezően.