Komoly identitásváltás jön a Nokiánál
Markáns lépésre szánta el magát Finnország egyik legnagyobb technológiai vállalata, az elsősorban telekommunikációs hálózati eszközöket gyártó Nokia. A cég hatvan év után lecseréli a logóját, de ezen túl a vállalati struktúrára is komoly változások várhatnak a nem is olyan távoli jövőben.
Lezárta átalakítási folyamatának első fázisát a finn Nokia, melynek 2020-ban kinevezett jelenlegi vezetője, Pekka Lundmark a barcelonai Mobile World Congress hivatalos megnyitása előtt egy nappal bejelentette, hogy az átalakuló cég mintegy rímelve a transzformációs folyamatokra lecseréli 60 éve változatlanul használt, ikonikus kék színű logóját.
A Nokia számára az előző évtized fájdalmas változásokkal járt, miközben a legfontosabb piacán, a mobilhálózati eszközök szegmensében a kínai szereplők és a legnagyobb európai riválisnak számító Ericsson egyre több tenderen győzte le a finn óriást.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat 2013-ban először szakított a Siemens-szel, így a Nokia-Simenes Networks hálózati megoldásokat szállító divízió neve Nokia Networksre változott, majd egy évvel később a mobiltelefonokat gyártó üzletág a Microsofthoz került, hogy aztán a redmondi vállalat az egész divíziót kukázza.
A Nokia számára az 5G-éra kezdete sem feltétlenül volt sikertörténetként elkönyvelhető, a versenytársak megoldásai eleinte technológiai fejlettségüket tekintve rendre felülmúlták a gyártó termékeit.
Ebben az időszakban érkezett a céghez vissza Pekka Lundmark vezérigazgatóként, aki a társaság aranykorában, 1990-től 2000-ig több vezető pozíciót is betöltött a Nokiánál.
A vezető három évvel ezelőtt egy három lépcsőfokból álló átalakítási stratégiát jelentett be korábban, melynek az első fázisa (reset) zárult most, egyben ezt nyomatékosítva a logócserével. A cég ezzel együtt a jövőben termékstrukturáját is igyekszik átpozícionálni, így bár a Nokia mobilhálózati eszközök továbbra is elérhetők maradnak az operátorok számára, a finnek egyre hangsúlyosabban nyitottak az olyan új területek felé, mint a gyárautomatizálás és az adatközpontok üzemeltetése.
A stratégia kifizetődő lehet, a mobilhálózati eszközöket beszállító cégekre nehezedő nyomás ugyanis egyre jelentősebb a jelenlegi gazdasági környezetben, amikor az operátorok igyekeznek visszafogni költségeiket. Ennek egyik markáns jele, hogy a Nokia legfőbb európai versenytársa. az Ericsson éppen múlt héten jelentett be egy 8500 főt érintő, globális létszámcsökkentési intézkedést.