Több tucatnyi országban csökkentette előfizetési díjait a Netflix
Az elmúlt hetekben több tucat országban olcsóbb lett a Netflix online videostreaming-szolgáltatás elérése, ezzel teljesen szembehelyezkedve a trenddel, melyek az utóbbi időben inkább az áremelésekről de legjobb esetben a reklámtámogatott díjcsomagok megjelenéséről szóltak.
Komoly dilemmát jelent a világ legnagyobb online előfizetéses videostreaming-szolgáltatóinak a megfelelő árképzés kialakítása, mely már régóta nem egységes egyes régióktól függően, az elmúlt hetekben viszont olyan lépésre szánta el magát a piac legnagyobb szereplőjének számító Netflix, melyre alighanem kevesen számítottak. A cég több tucatnyi országban csökkentette előfizetési díjait, miközben gyakorlatilag az összes piaci szereplő jellemzően inkább árat emel - beleértve magát a Netflixet is.
A The Wall Street Journal riportja szerint a Netflix az elmúlt hetekben csaknem negyven országban csökkentette kisebb-nagyobb mértékben a bizonyos előfizetések díjtételeit, akadtak ezzel együtt olyan piacok, ahol a díjcsökkentés révén a felhasználók által fizetendő havi díj megfeleződött.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az árcsökkentések jellemzően a Közel-Kelet illetve Közép-Afrika térségét érintették, de több kelet-európai országban, így Bulgáriában, Szlovéniában és Horvátországban is csökkentek az előfizetési díjak - Magyarországon a Netflix változatlanul 2490 és 4490 Ft közötti havi díjon érhető el, ami figyelembe véve csak az elmúlt egy év árfolyammozgásait és a pénzromlás mértékét, kis túlzással önmagában felér egy árcsökkentéssel.
A mintegy 190 országban jelen lévő Netflix eközben Észak-Amerikában éppen ellentétes előjellel változtatott árain nemrég, ugyanakkor bevezette a reklámokat tartalmazó díjcsomagját. A társaság eközben igyekszik letörni a jelszómegosztásos visszaéléseket, melyet tavaly tűzött zászlajára egy kifejezetten nehéznek számító évkezdetet követően.
Akkor a Netflix több millió előfizetőt veszített el, miután a pandémia lecsengésével a streamingpiac addigi növekedése globálisan megtorpant, sőt, kis mértékben csökkent is. A cég végül a negyedik negyedévben már 7,6 millió előfizetővel pluszban zárta az évet, az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel azonban kis mértékben, 11,74-ről 11,49 dollárra csökkent.
A Netflix egyébként nem először csökkentette árait, 2021-ben piacszerzési céllal Indiában csökkentek az előfizetési díjak. A befektetők mindenesetre nem értékelték a szolgáltató gesztusát, a Netflix papírjainak árfolyama a díjcsökkentések bejelentését követően 5%-ot esett a tőzsdén.