Gyorsan lecsengett az avatárkészítő app körüli hype
A profilképük elkészítése után láthatóan már csak ideig-óráig érdekelte a felhasználókat a legtöbb MI-alapú képgeneráló alkalmazás, a piac is hamar túltelítetté vált a Lensa AI másolataitól.
Az elmúlt hónapokban a ChatGPT-t övező felhajtás előtt nagyot mentek az MI-által támogatott képszerkesztők, különösen a Lensa AI, amivel felhasználók tömegei kezdtek el egyedi avatárokat készíteni, majd azokat profilképként használni a közösségi oldalakon. Az Apptopia elemzőcég szerint a gyorsan felfutott érdeklődés azonban éppen akkora elánnal vissza is esett.
A cég a letöltési számok alakulását és az alkalmazáson belüli költéseket vette figyelembe a trend vizsgálatához, olyan appok adatait gyűjtve, mint a Lensa AI, a Voi, a Remini, a Pixelup, a Foto, a Wonder, a FacePlay, a FaceApp, a Facetune és a Meitu. A fotógeneráló szolgáltatásokra hálaadás környékén kezdtek el rárepülni a felhasználók, az érdeklődés pedig december közepére érte el a csúcspontot, amikor meghaladták az összesített napi 4,3 millió letöltést, emellett a felhasználók átlagosan napi 1,8 millió dollárt költöttek el az alkalmazáson belüli vásárlások révén. Ezek a számok azonban utána gyors tempóban esni kezdtek, majdnem a novemberi felfutás előtti eredményeket látni ismét.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A hirtelen meglendült érdeklődés a Lensa AI áttörő sikerével indult, ami ugyan már 2018 óta létezik, de csak a tavaly novemberben közzétett avatár funkcióval került a figyelem középpontjába, rövid idő alatt az App Store fotós és videós alkalmazások toplistájának első helyére ugorva, lenyomva olyan szolgáltatásokat, mint a YouTube és az Instagram.
A Lensa AI a Stable Diffusion modelljével generál avatárokat digitális művészek stílusában a felhasználó szelfijei alapján, de a funkció kipróbálása után láthatóan hosszútávon már nem tűnnek annyira érdekesnek a szoftverek. A sikert látva az appboltokat elárasztották a különféle alternatívák, december közepén az amerikai App Store toplistájának első három helyét MI-re épülő fotóalkalmazás foglalta el. A piac így hamar túltelítetté is vált, ráadásul november végén megérkezett a ChatGPT chatrobot, ami az MI másik területére, a generatív nyelvi modellekre terelte a figyelmet, és januárra már a sok esetben kétes forrású ChatGPT-klónoktól nyüzsögnek az alkalmazásboltok.