Elindult a YouTube új zenei piactere
A Creator Music abban segíti a tartalomkészítőket, hogy kedvező feltételek mellett használhassák fel a jogvédett zenéket, a videómegosztó ezzel a lépéssel reagálhat többek közt a TikTok zeneiparra gyakorolt hatására.
A YouTube bejelentette a tavaly szeptemberben belengetett Creator Music piactér indulását a partnerprogram amerikai résztvevői számára, ami lényegében a videómegosztó kereskedelmi célokra szánt zenei katalógusa lesz. A készítők a böngészhető online zenei gyűjteményből jogvédett zenéket vásárolhatnak videóikhoz, és amellett, hogy legálisan használhatják fel licenc birtokában adott audiófájlt, adott lesz a lehetőség arra a módra is, hogy a felhasználásból származó bevételüket megosszák a szellemi termék tulajdonosával.
Az alkotók számára jó ideje jelent nehézséget a zenei jogok tisztázatlansága, ezért a YouTube-ra feltöltött videókban általában nem lehet hallani kereskedelmi rádiókban megszólaló zenei terméket. A Creator Music célja a populáris zene licencelésének és felhasználásának egyszerűsítése: az irányítópulton keresztül a készítők műfajok és hangulatok alapján szűrve böngészhetnek, és rögtön láthatják a kapcsolódó licencköltségeket, hogy a projekt tervezett büdzséjét könnyen tarthassák. Amennyiben nem szeretnék előre megvásárolni a zenét egy magasabb összegért, dönthetnek a bevétel megosztása mellett.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A piactér főleg azon ismertebb alkotók számára lehet előnyös, akik több kontrollt szeretnének a produkcióikkal kapcsolatos költségek felett, a kisebb alkotók számára pedig lehetőség nyílik arra, hogy videóikban olyan ismertebb dalokat használjanak fel, amit eddig nem engedhettek meg maguknak. A szolgáltatás nem váltja le a YouTube már meglévő, ingyenes zeneszámokat tartalmazó hangkönyvtárát, aminek tartalma egyébként a Creator Music katalógusán belül is elérhető, ha a felhasználó 0 dollárra állítja az ár szerinti szűrést.
A fejlesztés jól mutatja, hogyan próbál a YouTube felzárkózni a konkurens TikTokhoz: a kínai appal elterjedt rövid videókkal kiemelt szerepet kapott a háttérzene a rövid formátumokban, ami már akkora befolyással bír, hogy a streaming szolgáltatások hallgatottságára és a zenei listák alakulására is hatással van a vírusvideók révén. A híresztelések szerint a TikTok akár saját zenei streaming szolgáltatás indítását tervezheti a jövőben, és érkezhetnek a hosszabb videók, amivel ismét a YouTube tortájából haraphat ki nagyobb szeletet, így nem csoda, hogy a videómegosztó komolyabb fejlesztéseket tervez zenei téren.
Az egyelőre amerikai alkotók számára elérhető újdonság később természetesen más országokban is megjelenik, de a tervezett ütemezést egyelőre nem tudni.