Lezárult a Meta heves vitákat kiváltó akvizíciója
Zuckerbergéké lett a Within, ami újabb fontos építőköve lehet az eddig veszteségesen döcögő metaverzum-projektnek.
Végbement a Meta és a Within közötti akvizíció, miután elhárult a legutóbbi akadály is. A közösségi óriás az üzlet megvalósulása előtt a hajrában még trösztellenes perbe bonyolodott az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal (FTC), így Zuckerbergnek december végén kellett megvédenie a felvásárlást a kaliforniai szövetségi bíróságon. Ott azzal érvelt, hogy a fitnesztevékenységek követéséhez fejlesztett virtuálisvalóság-alkalmazás egy születőben lévő ipar felépülését ösztönzi, és nem a dominancia megalapozása lenne a célja az akvizícióval. A bíró végül úgy döntött, hogy a Meta folytathatja az üzletet.
Az akvizíciót több mint egy évbe telt végigvinni, a pénzügyi részleteket továbbra sem tették nyilvánossá a felek, illetve a jövőbeli tervekről sem beszéltek. A Within viszont még 2021. októberében közölte, hogy a Meta Reality Labs szárnya alatt folytatná a Supernatural sikercím tartalmainak fejlesztését.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) azzal vádolta meg a közösségi óriást, hogy a felvásárlással próbálná idő előtt megalapozni versenyelőnyét a virtuálisvalóság-piac fitneszalkalmazásos szegmensében, miközben a metaverzum megépítésén munkálkodik, amire utalt az Oculus headset-gyártó 2014-es bekebelezése is. Az FTC ennek farvizén júliusban beperelte a Metát, hogy megtorpedózza az ügyletet, és egy belsős levelezés kapcsán indult meg az eljárás, amiben Zuckerberg 2015-ben úgy fogalmazott, hogy a tervek szerint a Meta fogja megépíteni a VR-piac legtöbb alkalmazását és szoftveres szolgáltatását. Ezek a vádak láthatóan nem voltak elegek.
A Within többek közt a Supernatural nevű fitneszalkalmazás fejlesztője, ami komplett edzéseket kínál a felhasználóknak, és csak a Meta Quest headsetjein érhető el, ami az IDC piackutató cég szerint gyakorlatilag lefedi a VR-hardverpiac 90 százalékát. A Metának ott van még a Meta Quest Store több száz applikációval, köztük a táncolós Beat Saber játékkal, ami az egyik legnépszerűbb VR-programnak számít.
A győzelem jó hírt jelent a Meta számára egy embert próbáló időszakban: a vállalat múlt héten közzétett jelentése szerint az elmúlt évben 13,7 milliárd dollárt égetett el az AR és a VR részleg, miközben a Reality Labs mindössze 2,16 milliárd dollár bevételt hozott a konyhára.