Fizetőssé válik a Citromail
Február végén gyökeresen átalakul az egykor a Centrál Médiacsoport tulajdonában álló, most norvég kezekben lévő Citromail e-mail szolgáltatás.
Gyökeresen átalakítja a Citromail ingyenes e-mail küldő rendszer működését a szolgáltatás norvég tulajdonosa, a Fjordmail International, derült ki egy, a felhasználóknak a napokban kiküldött tájékoztató üzenetből. Az egyik lefontosabb változás, hogy a szolgáltatás a tavasztól előfizetéses rendszerűvé válik (a havi díj 1999 Ft lesz negyedéves vagy éves előfizetés választása esetén), ami több ezer felhasználót hozhat kényszerű döntéshelyzetbe: marad, és fizeti a havi díjat, hogy megszokott e-mail címét tovább használhassa vagy átköltözteti a fiókját más nagy, ingyenes nemzetközi szolgáltatókhoz.
Az átalakítások más, elsősorban a felületet és a mögöttes infrastruktúrát érintő változásokkal is járnak az üzenet alapján. Így február végétől teljesen eltűnhetnek a reklámok a Citromail felületéről, a kezelőfelület (webmail) megújul, így asztali böngésző mellett mobilról is használható lesz, valamint ezzel párhuzamosan kivezeti az üzemeltető a jelenlegi mobilalkalmazásokat. Szintén lényeges változás, hogy február végétől minden felhasználó 10 GB-nyi tárhelyet kap a postafiókjának. Mindezzel párhuzamosan a Citromail háttérrendszere új szerverre is költözik.
Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.
Az előfizetéses szolgáltatást ugyanakkor mindenkinek aktiválnia kell, erre április 12-ig van lehetőségük a felhasználóknak - a levél arra nem tér ki, hogy mi történik abban az esetben, ha valaki ezt a határidőt elszalasztja, de jó eséllyel a hozzáférés és a fiók teljes tartalmának törlésére számíthat. Ezzel a szolgáltató egyben számottevő mennyiségű inaktív fiókot söpörhet ki a rendszerből, ami az új konstrukcióval érkező jelentősen megnövekedett tárterület miatt egyébként is kézenfekvő lépésnek tűnik.
Kérdés persze, hogy az átalakításokat követően marad-e egyáltalán számottevő méretű felhasználói bázis a Citromailnél, amikor a fenti szolgáltatásokat tucatnyi nemzetközi e-mail platformtól bárki megkaphatja ingyenesen.
A Citromail - mely egykor a Freemail mellett az egyik legnagyobb hazai ingyenes e-mail szolgáltatásnak számított - aktuális felhasználói bázisáról nincsenek rendelkezésre álló friss adatok.
A szolgáltatásban mindenesetre a hazai tulajdonosok már jó ideje nem láttak nagy üzletet, de legalábbis beszédes, hogy a rendszert tavaly nyáron eladta a Centrál Médiacsoport Zrt. egy norvég szolgáltatónak, a Fjordmail Internationalnek, mely elsősorban skandináv gyökerű (köztük három norvég, kettő dán és egy finn) publikus webmail-rendszert és híroldalt üzemeltet - a cégnek a Citromail volt az első kelet-európai érdekeltsége. A Citromail felvásárlása óta a mostani az első, nagyobb horderejű, a szolgáltatás működését és a felhasználási feltételeket érintő változás.