Leveheti a szorítást a Disney egyes tartalmairól
Irányt válthat az egyik legfiatalabb globális SVOD-szolgáltató tulajdonosa, ami az elmúlt években igyekezett saját tartalmainak nagy részét kizárólag a Disney+ és a Hulu streaming szolgáltatásain tartani.
A Bloomberg forrásai szerint a The Walt Disney Company mérlegeli annak lehetőségét, hogy a Disney+ streamingszolgáltatás kínálatában lévő egyes filmek és sorozatok jogainak értékesítésével ellensúlyozza az egyre látványosabban mutatkozó veszteségeit. A streamingpiac többi szereplőjéhez hasonlóan a Disney-n is egyre nagyobb a nyomás, hogy csökkentse költségeit: a vállalat 2022. negyedik negyedévi közvetlen fogyasztói működési vesztesége 1,5 milliárd dollár volt, lényegében a cég ennyi pénzt öntött bele a Disney+-ba és a Huluba. Az összeg duplája annak a 0,8 milliárd dollárnak, amit a harmadik negyedévben injektált a streaming részlegbe.
A Disney várhatóan február nyolcadikán, az idei első negyedév eredményeinek jelentésekor ismerteti a megújult stratégia részleteit. Amennyiben a fent említett módon a cég tényleg eladja kínálatának egyes címeit a riválisoknak, már a második streamingszolgáltató lehet, ami ehhez a lépéshez folyamodik: a Warner Bros. Discovery nemrég jelentette be, hogy szintén költségcsökkentési okokból eladta egyes HBO Max tartalmak jogait a konkurens Tubi és a Roku platformoknak.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Disney tartalmak más platformokon való elérhetősége némileg a Disney+ 2019-es indulása előtti időszakot idézheti vissza, amikor a cég sorozatai és filmjei a Netflixen is nézhetők voltak, többek közt a Marvel tévéműsorok, így a Daredevil vagy a Jessica Jones. Kardinális kérdés, hogy a jövőben mely sorozatokról és filmekről engedi le a szorítást a szolgáltató, de a fő csáberejét jelentő Marvel és Star Wars tartalomcsomagok jogainak eladása vélhetően nagy hiba lenne, hiszen a legnagyobb sikercímek exkluzivitása a hosszútávú versenyképesség kulcsa, így jó eséllyel főleg olyan reality show-k, mint a Kardashians, vagy a széles körben kedvelt sikercímek, mint a Simpson-család jöhetnek szóba.
A nagy online videostreaming-szolgáltatók piacán rendkívül gyilkos a tempó és a küzdelem, ami meglátszik a piaci szereplők nyereségtermelő képességén, illetve adott esetben képtelenségén. Az SVOD-piac legnagyobb szereplői ezért régóta tervezik, hogy olyan üzleti modellt vezetnek be, mely a reklámbevételekre építve többet hozhat a konyhára - a Netflix reklámokkal támogatott, olcsóbb díjcsomagja után decemberben lépett ugyanerre az ösvényre a Disney+ is.