:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. január 24. 13:21

Kültéri 3D-s térképszolgáltatást vásárolt fel a Strava

Fontos fogásra tett szert a felvásárlásokban nem igazán utazó Strava, az idén már a kültéri sportokra fókuszáló Fatmap platform adatait is magába olvasztja.

A több mint 100 milliós felhasználói bázissal rendelkező Strava aktivitáskövető és közösségi platform felvásárolta az európai Fatmap nevű céget, ami nagyfelbontású 3D-s kültéri globális térképet épít. Az ügylet részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra, így a vételár sem ismert. A 2009-ben alapított Strava pár év alatt az egyik legmeghatározóbb aktivitáskövető szolgáltatássá nőtte ki magát, különösen népszerűvé a futók és a kerékpárosok körében vált útvonaltervező és edzésrögzítő funkciói miatt. A cég egyre bátrabban nyit a túrázók felé is, tavaly pedig újabb útvonaltervezési lehetőségeket tett elérhetővé a terepfutók és mountain bike-osok számára.

A Fatmap egy évtizede indult eredetileg hegyi sportok támogatásának céljából, a platform azonban az utóbbi évek során rengeteget fejlődött a különféle műhold- és repülőgépgyártó partnereknek köszönhetően, minden korábbinál több részletet sikerült beépítenie, többek közt csúcsokat, folyókat, hágókat, ösvényeket, kunyhókat is megjelenít, melyek a hegyvidéki terepre merészkedők számára rendkívül hasznosak.

strava_fatmap_mockup

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az 1,6 millió regisztrált felhasználóval bíró Fatmap évi 30 dolláros előfizetési díj fejében olyan extra funkciókat nyújt, mint a letölthető térképek és az alkalmazáson belül útvonaltervezés. Míg a meghatározó térképszolgáltatásokat elsődlegesen azzal a céllal hozták létre, hogy megkönnyítsék az utcákon és a városokban történő navigációt, a Fatmap a kültéri sportokra fókuszál,

A Strava célja a felvásárlással, hogy magába integrálja a Fatmap platformját, ami előreláthatóan egy hosszabb távon megvalósuló, erőforrás-igényes folyamat lesz. A cég ezért azon dolgozik, hogy rövidtávon először az egyszeri bejelentkezési integrációt tegye elérhetővé, ezáltal az előfizetők elsőként férhetnének hozzá a Fatmap teljes funkciókészletéhez, miután bejelentkeztek a Fatmap alkalmazásba a Strava-fiókjuk adataival, a szorosabb integráció az idei év közepétől várható.

A felvásárlás egy komolyabb része a Strava azon stratégiájának, hogy a szabadtéri sportok legtöbb részterületén átfogó szolgáltatást nyújthasson az aktív életet élők számára – közölte a vezérigazgató és társalapító Michael Horvath az üzlet apropóján. A Strava és a Fatmap egyelőre külön termékekként léteznek tovább, a Strava a jövőben dönt arról, hogy a műszaki integráció megvalósulása után ez így is marad-e.

A Strava indulása óta több mint 150 millió dollárnyi támogatást kapott neves Szilícium-völgyi befektetőktől, de 14 éves fennállása alatt nem volt rá túlságosan jellemző más cégek akvirálása. Tavaly májusban megvásárolták a Recover Athletics sérülésprevenciós alkalmazást, a TechCrunch információ szerint 2021-ben pedig a Prokit online sportolói közösséget is, amiről hivatalos bejelentést eddig nem tett a Strava. A Fatmap által fejlesztett és szabadalmaztatott 3D-térképező technológia replikálása nyilvánvalóan rengeteg erőforrást igényelt volna a Strava számára, így az azonnali felvásárlás logikusabb opciónak tűnt.

a címlapról