A keveset autózók nagyot foghatnak a nextgen okoscascóval
Megérkezett a 2019-ben bevezetett használatalapú casco új generációja - a Cristo Casco esetében az alapelv maradt ugyanaz, vagyis a valós idejű (távolságú) autóhasználathoz köti a fizetendő díjat, a szolgáltatás mögött álló cég ugyanakkor tavaly év végén nagyot nyert azzal, hogy nemzetközi vezérügynök licencet is szerzett.
Ahogy azt december elején megírtuk, megváltozik az ország első, használatalapú casco biztosításának elszámolási rendszere - a Cristo autós platform Cristo Casco nevű új terméke a mai naptól érhető el a szolgáltató új és meglévő ügyfelei számára.
A Cristo - eleinte a Roar Casco nevű termékével - a 2019-es indulása óta a casco biztosítás használatalapú árazását tűzte ki zászlajára. Bár a biztosítási piac nagy szereplői közül mások is próbálkoztak hasonló konstrukciókkal (ilyen volt például az azóta megszűnt Aegon smartCASCO), a Cristo mögött álló insurtech-startup, a Smartsurance Kft. megtalálta a módját annak, hogy a biztosítási díj elszámolása a lehető legkényelmesebb módon, teljesen automatizáltan történjen attól függően hogy az autó éppen áll vagy mozog.
Ehhez a cég a Beat nevű kis telemetriai eszközt adja bérbe (korábban meg is lehetett vásárolni) a felhasználóknak, mely lényegében egy a gépjárművek OBDII diagnosztikai portjára csatlakozó, saját áramforrással és GPS helymeghatározóval, valamint GSM-kommunikációs modullal rendelkező kis kütyü.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A Beat adatai alapján a szolgáltató pontosan tisztában van vele, hogy a biztosított jármű mikor áll és mikor van mozgásban, a tulajdonosnak és/vagy üzembentartónak mindössze arról kell gondoskodnia, hogy a rendszerhez fejlesztett multifunkciós applikáción keresztül a biztosítási díj keretet rendszeresen (akár automatizáltan) feltöltse.
Az első generációs és a most induló okoscaco termékek között fontos különbség az elszámolás módja, mely mostantól nem időalapú, hanem kilométeralapú lesz. Ezzel párhuzamosan jobban szétválik az álló és a mozgó jármű védelme úgy, hogy a biztosítás megköthető kizárólag az előbbi állapotra is akár, vagyis ilyenkor a biztosító csak a parkoló autóban keletkezett károk után (rongálás, elemi kár, lopás) térít.
További lényeges változás, hogy a Smartsurance Kft. vezérügynökként felel mostantól a teljes ügyfélkapcsolatért, a digitális szerződéskötéstől, a kockázatvállaláson át, a szerződéskezelésig és a kárrendezésig, miközben a biztosítási kockázatot egy nemzetközi biztosító partner, az UNIQA csoport kifejezetten insurtech-megoldásokra szakosodott lichtensteini leányvállalata, az UNIQA Versicherung AG viseli (a Roar Casco biztosítópartnere a Generali volt).
A Smartsurance számításai szerint, akik évente általában 7-10 ezer kilométert vezetnek, átlagban 30-40%-ot is megtakaríthatnak ezzel a konstrukcióval, a piacon elérhető átlagos casco biztosítások díjához képest.
Természetesen minden konkrét számítás függ az adott autó típusától, de az átlagos használat függvényében mindezt előre kikalkulálhatják a felhasználók az alkalmazás online felületén is - hívja fel a figyelmet a cég.