Vége a Meta eddigi legsúlyosabb adatvédelmi perének
A nyáron megszellőztetett híreknek megfelelően peren kívüli egyezséggel zárult a Meta ellen indított eddigi legnagyobb horderejű csoportos kereset, mely a Cambridge Analítica botrány kirobbanásakor, 2018-ban citálta bíróság elé az akkor még Facebook néven működő szolgáltatót.
Ahogy az augusztus óta várható volt, peren kívüli egyezséget kötött a felperesekkel a Meta a Cambridge Analytica botrány kirobbanása utáni csoportos kereset alapján indult bírósági eljárásban. A cég összesen 725 millió dollárt fizet felpereseknek az ügy lezárása érdekében - derül ki egy csütörtöki bírósági beadványból.
Az ügy súlyát jól jelzi, hogy ez lehet a valaha volt legnagyobb összeg, melyet adatszivárgás miatt beadott csoportos kereset alapján fizetett ki egy alperes az Egyesült Államokban, illetve általában véve a Meta-val szemben indított csoportos keresetek közül ennek az elsimítása került a legtöbbe a cégnek.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A most lezárult, 2018-ban indult perben a felperesek beadványa szerint a Facebook illegálisan osztott meg felhasználói adatokat külső felekkel, és nem tett eleget az azokkal történő visszaélések megakadályozása érdekében.
Az ügy kapcsán Mark Zuckerberg Meta-vezérnek a kongresszus előtt is szembesülnie kellett a botránnyal kapcsolatos kérdésekkel, illetve 2019-ben a cég ötmilliárd dollárt fizetett a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak és további százmillió dollárt az Amerikai Tőzsdefelügyeletnek a Cambridge Analytica botránnyal kapcsolatos ügyek rendezésére, illetve a kiszabott bírságokra.
A mostani peren kívüli megegyezést is beleszámítva a Meta-nak eddig több mint 5,8 milliárd dollárjába fájt tehát a Cambridge Analytica botrány elsimítása.
A Meta a megegyezés előtt, illetve azt követően is mindvégig tagadta, hogy törvénysértést követett volna el, a társaság közölte továbbá, hogy a peren kívüli egyezséggel a közösség és a részvényesek érdekeit egyszerre igyekezett szolgálni.
A cég hozzátette, az elmúlt három évben számos ponton megerősítette a felhasználói adatok védelmét, illetve minden korábbinál alaposabb adatvédelmi rendszert dolgozott ki, hogy hasonló esetek a jövőben ne fordulhassanak elő többé.
A Cambridge Analytica botrány a pénzbeli ráfordítások mellett óriási károkat okozott PR-oldalon is, melyeket az idén fennállása óta talán egyik legnehezebb évét élő Meta azóta sem tudott kiheverni.