Mélyére néz az EU a Broadcom-VMware üzletnek
Nem ment át csont nélkül az Európai Unió első körös versenyjogi vizsgálatán a Broadcom és a VMware májusban bejelentett megaüzlete, a több tízmilliárd dollár értékű deallel kapcsolatban több aggálya is van a Bizottságnak.
Az előzetesen kiszivárgott híreknek megfelelően nem találta elégségesnek a rendelkezésre álló információkat az Broadcom és a VMware közötti akvizíciós megállapodás engedélyezéséhez az Európai Bizottság versenyjogi szerve, ezért úgynevezett második körös vizsgálat következik az idén májusban bejelentett, 61 milliárd dollár értékű tranzakció kapcsán.
A Bizottság az előzetesen rendelkezésére álló információk alapján arra a következtetésre jutott, hogy az akvizícióban rejlő szinergiahatások révén - bár alapvetően két, eltérő piacon mozgó cégről van szó - a Broadcom képes lehet az uniós jogszabályokkal ellentétes módon korlátozni a versenyt egyes részpiacokon.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Az első körös vizsgálat során megfogalmazott elsődleges aggályok közé tartozik így egyebek mellett, hogy a Broadcom a VMware-rel kiegészülve képes lehet arra, hogy a hálózati kártyák, az optikai host bus adapterek (FC-HBA) és a tárolóvezérlő adapterek szegmensében korlátozhatja a VMware szervervirtualizációs megoldásainak kompatibilitási mátrixát úgy, hogy a virtualizációs szoftverek elsősorban vagy kizárólagosan csak a cég saját hardvereit támogassák.
A Bizottság emellett attól is tart, hogy a Broadcom az üzlet létrejöttét követően akadályozhatja a versenytársakat, így elsősorban az Nvidiát, az Intelt és az AMD-t a saját, a VMware-rel közösen fejlesztett hálózati vezérlőrendszerük (Project Monterey) fejlesztésében és forgalmazásában annak érdekében, hogy saját SmartNIC hálózati vezérlőit előnyben részesítse.
Az EU versenyjogi szervének most 90 munkanap áll a rendelkezésére, hogy a másodi körös vizsgálatot lefolytassa, így határozathozatal már csak jövőre, legkésőbb 2023. május 11-én várható az ügyben.