Gamerek is nekimentek a Microsoft-Activision frigynek
Újabb per indult a Microsoft és az Activision megaüzletének blokkolása céljából az Egyesült Államokban. Ezúttal magánszemélyek szeretnék elérni, hogy a bíróság blokkolja a videojáték-ipar eddigi legnagyobb értékű felvásárlási tranzakcióját.
Két héttel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (angol rövidítése után FTC) által beadott bírósági kereset után újabb per indult minden idők legnagyobb, mintegy 69 milliárd dollár értékű videojáték-ipari akvizíciójának blokkolására. A Microsoft idén januárban jelentette be, hogy felvásárolná az Activision Blizzardot, az ügylet azonban az utóbbi időszakban támadások kereszttűzébe került, melyek összességében egyre távolabb lökik a feleket a tranzakció lezárásától.
Ezúttal tíz magánszemély indított csoportos keresetet a Kaliforniai Szövetségi Bíróságon, mivel szerintük az üzlet törvényellenesen csökkenti a versenyt a videojáték-piacon - a gamerek arra kérték a bírót, hogy a potenciális jogsértés fényében blokkolja a két cég megaüzletét.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Az újabb per indulása mindenesetre a legkevésbé sem jön jól a két érintettnek, az amerikai jogrend alapján a magánszemélyek által indított, versenyellenes tevékenységet kifogásoló jogi eljárások kimenetele ugyanis éppúgy megakadályozhatja egy hasonló akvizíció létrejöttét, mint a hatóságok által indított eljárások.
Az FTC december elején indította el saját jogi eljárását: a bizottság által benyújtott panasz azt állítja, hogy a megállapodással a Microsoft a világ harmadik legnagyobb videójáték-kiadójává hízlalná fel magát, aminek révén számos eszköz állna rendelkezésére ahhoz, hogy torzítsa a piaci versenyt: a legnépszerűbb Activision játékok tulajdonjogát birtokolva árakat emelhet, vagy megpróbálhatja a játékosokat a saját platformjai és szolgálatásai felé terelni.
Az FTC szerint az üzlet a felhőalapú játékszolgáltatások feltörekvő piacát is érintheti, ahol a Microsoft az Xbox Game Pass nevű előfizetéses szolgáltatásával van jelen, így a felvásárlás óriási hatással lehet egy több milliárd dolláros iparág jövőjére is.
Az Egyesült Államok mellett ráadásul két másik jelentős ország, illetve régió, Nagy-Britannia és az Európai Unió versenyhatósága is feltűnően hasonló aggályokat fogalmazott meg - a brit Competition and Markets Authority (CMA) a júniusi előszűrést követően szeptember elején kezdett átfogó vizsgálatba, az Európai Unió versenyjogi szerve pedig november elején indított második körös, átfogó vizsgálatot az akvizíció kapcsán. Ez a vizsgálat az előzetesen közzétett menetrend szerint 2023. március 23-án zárulhat le.
A Microsoft minden vizsgálat és jogi eljárás kapcsán leszögezte, hogy az akvizíció semmilyen módon nem torzítja a versenyt a videojátékok piacán, illetve a kifogásokban megfogalmazottakkal éppen ellentétes hatást vált majd ki, azaz elősegíti a versenyt, és mind a játékosok mind a videojáték-fejlesztők számára többlet lehetőségeket biztosíthat.